tisdag 21 december 2010

Lite julkort!

Igår när jag kom hem hade jag två fina julkort som väntade på oss! Jätteroligt! Ett var från Saltistjejen i New York (vi skulle byta julkort) och ett var från min äldsta vän (alltså hon är inte gammal så, men den jag har haft allra längst!) M och hennes kille T. Tack snälla! Det värmer!

Till vänster från M&T och höger från Saltis. Tack!!

Idag ska jag åka till IKEA efter jobbet och leta efter en stor kastrull. "A big ass pot" som maken uttryckte det. Jag blir lite orolig när jag tänker på att det är dagarna innan jul. Hur kaotiskt kan IKEA bli fyra dagar innan jul måntro? Jag hoppas att människor stannar hemma nu när jag ska ut i julhandeln.
Efter IKEA ska jag åka och handla julmaten. Lite måste förberedas imorgon onsdag då vi börjar fira jul redan på torsdag. Nu börjar jag känna av "julstressen"! 
 
Och N är förkyld dessutom. Jag hoppas verkligen att hon inte blir sämre, utan bättre nu innan jul. Hon har ju vart förkyld konstant sen oktober nästan. Det blir lite jobbigt i längden för henne. 
 
Ja, men då ska jag ta tag i frukost och morgonuppiffning inför jobbet! 


5 kommentarer:

Katarina sa...

Vilka fina julkort! Jag skickar inte ett enda julkort, det bara inte blir av. Istället kan det hända, vilket inte har hänt i år, att jag gör ett julbrev och skickar med en bild. Men inte i år.

IKEA dagarna innan jul,, skepp o hoj, kan tänka mig att ni blir många där!

Hoppas inte fler är där i samma ärende, big ass pot inköp!

Kram

Monica sa...

Fina kort och så fint du har med pynt och granen är jättefin, tittade på fotona i förra inlägget. Mysigt och nu kan du njuta snart när skolan är över på ett tag. God Jul!

Saltistjejen sa...

Vad bra att kortet kom fram!!!!
Lycka till med Ikea!
Kramar!

Anneli Stålberg sa...

Julkort är kul! Själv har jag skickat 40 stycken, hälften gjorde jag själv och hälften köpte jag till förmån för barncancerfonden.

Vi har en trevlig tradition, som kommer från makens familj, att vi läser alla julkorten först vid frukosten på julaftonsmorgon. Det är en så mysig stund att börja julafton med.
Kram!

Min plats i solen sa...

Julkort är en härlig tradition som värmer gott i hjärtat. :)

Stackars lilla N, jag hoppas att förkylningen försvinner illa kvickt för det är inte roligt att vara sjuk vid jul.

Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...