lördag 4 december 2010

Jäklars!

Idag ska jag damma av julskivorna och sätta på mig städutrustning för nu blir det minsann julstök! Jag ska poppa julsånger hela dagen, byta gardiner (köpte nya till köket igår!), städa i skåp och rum...
you name it - jag gör det!
Sist kommer jag att förbereda pepparkaksdeg med dottern som vi ska baka ut imorgon. Som sagt, jag kammar hem husmoderspoäng som en galning i juletid.
Som pricken över i:t går jag nog till gymmet senare också. Det finns ingen hejd på mig idag. To infinity and beyond!
Jag inser att jag låter som en galning...jag hoppas ni fattar nåt av det jag skriver. Jag har ju precis installerat mina duracellbatterier så nu går jag på fullt varv!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Det var som tusan. Kunde det inte räcka med städ och annat julstök...var du tvungen att toppa det med gymmet också, säger jag som inte tänker gå till nåt gym idag heller, men...ja, lite julstök blir det nog plus att jag ska hjälpa ena sonen att få ordning i hans nya lgh ...det är motion det också ;-)
Ha en bra helg.
Kram

Katarina sa...

wow, här går det undan, jag ska inte störa dig så du inte får grejerna fixade.. Önskar jag kunde titta in hos dig imorgon för en nybakad pepparkaka och ett glas kall mjölk.mums

Camilla sa...

Huuu, ta inte ut dig för mycket. Det är flera veckor kvar till jul. Duracelbatterierna ska räcka ända fram och gärna lite efter jul också.
Men när man har rät lust så är det mysigt med julstök.

Monica sa...

Det blir en toppendag! Kommer man igång med husmoderslivssamlandet av poäng är det riktigt kul! Och på med julskivor, Christer Sjögren kanske;-)) m flera och sen ikväll, vilken njutning när det är fint. Och med din laddning så blir det otroligt mycket gjort, jag hade min för ett tag sen.

Steel City Anna sa...

wow, du får tripla husmorspoäng för det där med gardinerna, där går nämligen min gräns :) Möjligen skulle jag tvätta dom som hänger där redan ... Nja, vi får se :)

Malin sa...

Oj vad duktig du är. Här går det långsamt med julpyntandet. Gran inhandlas nästa helg hade vi tänkt.
Hoppas humöret håller!

Min plats i solen sa...

Wow! Jag såg genast den trummande duracellkaninen framför mig. ;) Jag kan tänka mig att det är någon som somnar gott i soffan ikväll? ;)

Jag hoppas att det blev en bra dag och att julkänslan infann sig ordentligt? Men glöm inte bort att ta igen dig och njuta av allt fint också. :)

Sköt om dig!
Kram Lotta

Saltistjejen sa...

Underbart! Jag älskar när man får de där energikickarna och drar runt i hemmet med skurmoppar och dammsugare. :-)
Och lustigt men jag gjorde också en pepparkaksdeg idag!!!! Som sak bakas imorgon! :-)
Kram!

Trillingnöten sa...

Anna; ja städmotion är inte att förakta!! Bra jobbat!

Katarina: Du har en mental pepparkaka och ett glad mjölk att hämta nu :)

Camilla: Jag håller på lågan ett tag till :)

Monica: Det är skönt när det är över :) Och man kan njuta av det fina. Det är lite som att få en kick tror jag :)

Anna: Men jösses! Vilka poäng jag får då! Jag håller med om gardinerna...vi har typ två. Och sen får det vara bra. Det är himla dyrt också...

Malin: Vår gran kommer senare än så tror jag :) Kanske veckan innan jul...eller helgen...eller dagen innan...

Lotta: det är ju det svåra :) Att ta sig tid att njuta!

Saltis: Ja, när de väl kommer är det fantastiskt! Och skönt när det är över! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...