söndag 22 januari 2012

En sån där dag

Vaknar upp med håret som ett skatbo på skallen. Härliga måndag! Försöker reda ut det så att det ser relativt välordnat ut, men utan att lyckas. En liten tofs som sticker upp här och en annan där. Lite Stig-Helmer-look på det hela. Nu ber jag att mössan kanske fixar till frisyen lite mer. Faktiskt är platt mössfrilla att föredra framför det jag ser i spegeln just nu. Ansiktet är halvmosigt och alldeles blekt. Herregud! Sol liksom! Jag är snart genomskinlig om detta ska fortsätta. Det är inte en snygg look kan jag tala om. Jag skulle platsa i nästa säsong av "True Blood". Som vampyr så klart. Jag blir billig i drift. Inget smink, in med tänderna bara och jag är klar. Måndagen börjar inte på topp. Men jag är ändå glad för att:

  • dagarna är längre. Mycket längre. Igår var det inte riktigt mörkt ens efter 16.00.
  • bilen rullar, as always. Säga vad man vill om skruttan, men startar gör den 99 gånger av 100.
  • det blir dejt på fredag med maken. Alltid lika mysigt!
  • jag får så fina kommentarer här på bloggen av er all! Jag uppskattar varenda en! Tack!
  • det snart är februari och det betyder lite närmare våren
  • det är löning på onsdag. Alltid kul med lite pengar.
  • jag har en fantastisk make och dotter som bara är bäst helt enkelt!
Säg hej till min blivande kollega! Fast han har snyggare hår än mig just nu.

16 kommentarer:

min tekopp sa...

Å vilken härlig lista, den gjorde mig glad. Visst märks det att dagarna är längre, det är banemig viktigast för mig just nu. Lite mer ljus och lite mindre mörker.

Hoppas att resten av måndagen blir bra!

Kramar

Saltistjejen sa...

Hahaha jag tror nog inte riktigt du är i klass med en vampyr!! ;-)
Men det är jobbigt såhär års då mörkret redan tagit ut sin rätt men det är en bra bit kvar till värme, sol och ljus. Håll UUUT!!!
:-)

Camilla sa...

Det märks verkligen att dagarna blivit längre. Man hinner ju faktiskt ut efter lunch, innan det blir mörkt.

Kul att läsa dina måndagslistor. Det finns alltid saker att glädjas åt, både stora och små. Idag är jag lite extra glad för att jag mår bra och har en underbar familj.

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, samma här. Då är det bra med bildredigeringsprogram så man i alla fall kan låtsas ha en snygg bränna på bild ;)

Unknown sa...

Ja fy för hår som inte vill se ut som man vill. Vilken härlig måndagslista du har denna veckan. Och JAAA dagarna är allt ljusare nu och det gör mig väldigt glad.

Västgötskan sa...

Hade jag fått spela mot Alexander, hade jag kunnat vakna så där VARJE DAG. Inga problem! ;-))

Jojjo sa...

Haha jag är precis lika blek. Men som du säger - snart är det vår! Och jag älskar verkligen dina listor över saker du uppskattar, de inspirerar mig!

Lisa sa...

Jävligt snygg kollega du kommer få, ganska så avis faktiskt. ;)
Fint med måndagslistor, man behöver peppa sig själv lite första dagen på veckan.

Duktiga Tjejen sa...

Jag tänkte samma sak om mig själv när jag såg i spegeln igår. Kritvit! Jag kollar mig knappt i spegeln dessa sjuk-dagar, men ett tips är ju brun-utan-sol om man vill få lite färg :)

Min måndagslista skulle bli katastrof... Går ner i vikt varje dag, men för en gångs skull är det ju inte positivt. Typiskt. Är glad över att den lille verkar leva iallafall!

Monika Häägg sa...

Jag tror du kommer att bli toppen som vampyr:) Nej, nu skämtade jag bara. Jag tycker du är jättefin och jag har svårt att se dig i den beskrivningen du gett här på bloggen. Skönt att dagarna blivit lite längre, det finns hopp om en vår!

Mariah sa...

haha, "bad hair days" har vi nog alla någon gång. Jag hade det hela helgen då vi var borta och jag glömde hårborsten.. haha. men tur nog så kan man på något sätt få till det så man inte ser ut som man har ett skat-bo på huvudet :P
Härlig måndagslista föresten!

Anonym sa...

Vad fint att kunna peppa med en positiv lista även då det känns allmämt segt en dag, rätt inställning! :)

Jag och min karl har också dejt i helgen, på fredag firar vi förlovningsdag.. :)Alltid en fin anledning att fira lite extra! :)

Fru Fantomen sa...

Åh ännu en måndag sa jag och hoppade ur sängen :P
Näe skämt och sido så var det inte riktigt så enkelt men några trevliga måndagstankar finns det allt.

* Jag har såååå fina och duktiga elever.
* Precis lite härliga kollegor.
* För att inte tala om han jag bor med.
* Plus huset vi bor i

Stef sa...

Haha åh gud du är för härlig! Men du, det är inne att vara vampyr nu, himla poppis så det är kanske inte så dumt! :) kramar

Malin-Charlotta sa...

Jag är helt övertygad om att du är jättevacker

my sa...

Jag vet det är helt sjukt vad man kan bli blek, jag har samma issue. Och nu verkar det som att det blir riktig vinter dessutom...det snöade här i går. Usch. Jag som hade beställt vår.

Hoppas du hade en toppendag resten av dagen i alla fall! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...