söndag 8 januari 2012

Stjärnorna

Jag sitter och kikar på gårdagens avsnitt av "Stjärnorna på slottet" och gillar. Kanske framförallt för att de visar ett härligt Sommarsverige med både ösregn och sol. Åååh, sommar! När man ser de här sommarbilderna känns det nästan som ett slag i ansiktet när man sen tittar ut och ser (lite) snö och kyla. Än är det långt kvar till shorts, T-shirt och färska svenska jordgubbar. Jag försöker njuta av nuet och tänk att, "Det är ju en dag även idag fast det är kallt och snöigt". Går inte så bra kan jag tala om. Jag känner fortfarande att det borde vara sommar. Helst igår. Ännu hellre direkt efter julafton.
SOMMAR!
Har ni varit med om att längta efter något så mycket att det gör ont? Så känns det lite nu. Jag längtar så efter värme, sol och gröna blad att det nästan gör fysiskt ont. Och ändå är jag egentligen ingen sommarmänniska. Fast så här känner jag ofta i januari som är den tråkigaste månaden på hela året.
Snart...snart...snart...snart! Sommar...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Just den längtar, att man längtar så att det gör ont, så känner jag då det inte kommer snö och blir riktig vinter! Jag verkligen ÄLSKAR vintern och njuter av varje vintermånad vi har framför oss nu (men sen då det blir vår och sommar är jag väldigt förtjust i det också bara det är sol och varmt). Februari är dock min allra allra största favoritmånad! :)

Malin-Charlotta sa...

Åh, i förrgår när vi försökte oss ut på en promenad med mitt haltande ben, var det tamme tusan löpare överallt! Överallt Trillis! Med små lätta steg susade de förbi mig som om det var det mest naturliga i världen! Och DÅ, längtade jag så det gjorde ont. Eller, jag längtade sådär mycket så jag nästan blev lite ilsken ...

Marina sa...

Förstår precis - den här vintern var inte så mycket att "hänga i julgranen..."

Duktiga Tjejen sa...

Så brukar jag längta efter vårt landställe i skärgården... Längtar så att jag blir tokig varje vinter!

Kan ju säga att jag längtar ungefär 100% av tiden tills faran med graviditeten är över och jag slutar må illa oxå... Det gör fysiskt ont ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, men det är lite så jag längtar efter våren. Men bara ibland. Lever för det allra mesta i nuet :)

Steel City Anna sa...

Januari är en oerhört lång och tråkig månad. Hade det inte varit så vårigt här hade jag känt mej som du, men neneneneneeenenee på dej :)

Monika Häägg sa...

Tyckte alltid förr att januari var olidligt lång, men nu för tiden går den nästan lika snabbt som de andra månaderna. Vilket betyder att de går alldeles för snabbt. Men jag längtar efter ljuset. Som väl är har det ju vänt nu och går mot ljusare tider:)

Katarina sa...

Jag tittade också på stjärnorna för första gången igår, jag var nyfiekn på Hoffsten.. Rätt Ok men en aning seg för min smak..Jag ska kolla in de andra personligheterna Lindarw måste ju vara spännande att lyssna till..

Att längta, det gör väl att man håller igång,, men att var bättre på att leva här och nu, ja, det är en svår konst. Jag kan sakna den kalla vintern med frisk luft, just bara för att här det är varmt och varmare,, Men det är rätt schysst det med. Ha en bra söndag!

Saltistjejen sa...

Å visst har man gjort det. Längtat så det gjort fysiskt ont. Men då inte efter någon särskild årstid utan bara efter personer. Senaste gången var ett par år sedan då M var med E till Sverige och jag här i USA. Då värkte hela kroppen av längtan efter E.... :-/
Sommaren är dock härlig, men jag älskar vintern mycket och saknar faktiskt riktig vinter med massa snö. Här blir det ju aldrig så. Jag älskar doften av snö. Jag älskar is och lååååånga långfärdsskridskoturer på härlig blankis. Promenader i täckbyxor och sedan in och dricka varm choklad med äppelkinder. Snöbollskrig. Skidor både på längden och tvären. Ååååå.... Usch nu saknar jag vintern- Här är det vår igen. Skönt på många vis, men ändå hade jag hellre rullar snögubbar med E....
KRAM! Sommaren kommer ändå Trilis! Den kommer till dig.

Monica sa...

Stjärnorna är jättebra denna gång, de är så jordnära och trevliga mot varandra, naturliga. Det värsta med januari är (vågar nästan inte skriva det;-) att man anar att vintern blir värre och värre. Snö här och minus och hur kan det inte bli? Och lång månad med mörker, usch och fy. Inga soliga dagar är det heller. Men vi får leva på hoppet, se framemot mars och vårdagjämning:-). Våren är verkligen härlig:-)

Västgötskan sa...

Snart, snart. Tålamod! :-)
Men visst är det skönt!

Martina sa...

Min lilla tröst i år är att det iallafall har varit mycket mindre snö och kyla än vad det brukar vara.
Halva vintern är ju förbi! (ungefär...)

Anneli Stålberg sa...

Jodå, jag längtar ofta efter något så mycket att det gör ont :) Men tiden går fort, våren och sommaren kommer fortare än du kan ana :)

Lisa sa...

Jag längtar nästan så jag går av efter sol och värme, och än har inte mardrömsmånaden februari varit. Fy fasen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...