lördag 14 januari 2012

Tack och lov för datorn

Jag sitter här i soffan, lite sugen att titta på nåt riktigt bra på TV. Slötitta åtminstone. Nåt roligt. Vad som helst intressant och underhållande. Jag zappar. Ettan, Tvåan, Fyran, Sexan, Barnkanalen. Det är de kanalerna vi har för tillfälllet, do not ask why, men sån är situationen. Jag inser att utbudet är mycket magert. I princip kan jag välja på "Benny Anderssons orkester" på Ettan. Eller varför inte Inforuta om dagens tablå på Tvåan? Ännu hellre kanske "Doktor Mugg" på Fyran. Benny Andersson vs Doktor Mugg. It is a close call måste jag säga. Jag övergav båda två till förmån för "Lilla Prinsessan" på Barnkanalen. Det mest vettiga so far. Om en stund börjar i alla fall Nyhetsmorgon och det brukar innebär nyheter och intressanta gäster åtminstone.
Vi får väl kalla det för Dagens I-landsproblem. Nu tar jag fram datorn och streamar istället. Bekvämt.

ps Detta kan ju låta som jag är sponsrad av typ Tv4Play och sånt, men det kan jag försäkra er att jag inte är. Bara data- och bekvämlighetsnörd. 

6 kommentarer:

Malin-Charlotta sa...

När jag träffade min Håkan för drygt 1 ½ år sedan hade jag levt utan TV i nästan två år. Folk höjde verkligen på ögonbrynen. Eftersom min man älskar teknik, har vi numera i samman boendet tre apparater (haha)) men jag skulle klara mig utan.

Det blir lugnare på nåt vis...

Ps/vill tacka än en gång för awarden. Du är för go som skriver så fint!

Västgötskan sa...

Ha ha! Dr Mugg är ju skit(!)roligt. ;-D

Villa Frejas bokblogg sa...

När man har förhållandevis många kanaler kan man ju tycka att det ska finnas åtminstone Ett vettigt program att titta på.

Marina sa...

Visst är det fantastiskt att man kan ha hur många kanaler som helst att välja på utan att hitta något värt att titta på!?

Duktiga Tjejen sa...

Därför är det skitbra att ha en hel samling filmer och serier kopplade direkt till tv:n... ;)

Saltistjejen sa...

Hahaha! Doktor Mugg! Är det med Markolio? Isåfall minns jag honom. Tror E skulle älska honom nu hahaha!
:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...