lördag 28 april 2012

Jag är så bra!

Jag fick en utmaning igår av Helena som jag bara måste hoppa på. Den handlar om att lista vad man är bra på. Och jag är så fantastiskt bra på så himla mycket att det blir svårt att välja. Man får bara skriva åtta saker...hur ska man kunna välja ut det allra viktigaste? Jag får göra ett försök...

1. Jag är mycket bra på att komma i tid. Så till den grad att jag ofta är ute i alldeles för god tid och får vänta väldigt länge.

2. Jag är bra på att berätta underhållande historier.

3. Jag är bra på att se det roliga i situationer, även fast de kanske inte ter sig så roliga till en början.

4. Jag är superbra på att skjuta upp tråkiga saker till sista sekund ibland, men jag får ändå allt gjort i tid.

5. Jag är väldigt bra på att skriva onödiga listor på massor av saker som jag aldrig använder. Jag skriver listor på allt. Men efteråt tittar jag knappt på dem. Knappt ens inköpslistan.

6. Jag är bra på att läsa snabbt. Jag läser som .... ja...snabbt...hittar ingen liknelse här. Men snabbt läser jag. Fast lika långsamt läser jag om boken inte är jättebra.

7. Jag är bra på att studera. Och jag gillar det också.

8. Jag är bra på att motivera mig själv att träna, fast jag är supertrött och från början kanske inte är supersugen!

9. Jag är fantastisk bra på att komma på saker jag är bra på! Och kom på nio saker!

Nu vill jag se de här fina personerna lista saker de är bra på (skippa jantelagen nu och var ärliga!):

Lotta

Malin- Charlotta

Västgötskan

Husfrun

Steelcity Anna

Mrs Clapper

Ni andra som är sugna på att lista saker ni är bra på, hoppa på!! Jag skulle ha skrivit alla ska göra den, men då är risken stor att listan inte sprider sig vidare för ingen känner sig manad och utvald. Den här listan är värd att sprida vidare! Vi är så bra!

11 kommentarer:

Emma sa...

Jag ar precis som du, otroligt bra pa att gora saker i sista minuten. Inte bra for mina stressnivaer, dock... ;-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vad kul, den här hoppar jag på :)
Vi är bra!

Unknown sa...

Ja tänk vad mycket man är bra på. Kanske ska jag också göra den här listan men jag får nog tänka lite först. Välja godbitarna så att säga;)

kram på dig.

Dorro

Coquina sa...

Vilken rolig lista =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling som avslutas idag =)

Anonym sa...

Vad roligt att du antog utmaningen! Att du är bra på många användbara och praktiska saker var kul att se, fast det trodde jag nog ändå att du var. :-)
Dessutom gillade jag starkt att du bad folk skippa Jantelagen. Så länge man håller på med den kommer man aldrig någon vart här i livet. Ha en fin fortsättning på helgen!

Monica sa...

Bra lista, tål att tänka på ibland (ofta) så bra vi är:-)! Kanske jag får listan av någon närstående så jag väntar ett tag, men så bra vi är:-)! Trevlig helg och hälsa din smarta, roliga dotter:-)!

Duktiga Tjejen sa...

Hurra för peppande boost-utmaningar! Jag fick den av Hanna Lans. Måste bara komma på 8 bra saker...

Jag är otroligt impad av din träning, vill bara säga det.

Steel City Anna sa...

Bra lista :)

Malin-Charlotta sa...

Haha! Gulliga du! Min lista kommer i veckan! Kram & Tack!

Emma sa...

Ja,bra är vad du är! För mig att börja dagen med t.ex.

Min plats i solen sa...

Du är bra hela du! Bara så att du vet! :)

Och självklart antar jag utmaningen! Tusen tack! Får ta och klura på det i helgen. :)

Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...