måndag 2 april 2012

Söndagen

Igår skjutsade vi ut bilen till pappa för en liten genomgång. Elva tvåor på besiktningen, remember? Så nu är den på spa-behandling nån vecka. Det passar perfekt när jag har påsklov och allting.
På eftermiddagen kom fina vännen R och hennes dotter J som passande nog är lika gammal som min N. Dessutom har det blivit tillökning sen sist vi sågs. En liten lillebror som äter och sover och skriker lite ibland. Supersöt! Och att få gosa med en liten bebis en söndag är inte helt fel tycker jag. Det är inte så ofta det händer. Blandat med lite trevligt tjöt vänner emellan. Härliga tider!

Idag blir det ärenden på stan. Det är lite paket som ska postas, glasögon som ska beställas och lite annat som som plockas hem. Sen är det tydligen en uppsats som inte skriver sig själv. Jag vet inte vad det är för fasoner på den uppsatsen för den ligger helt efter. Måste sparka till den lite i baken tror jag. Sätter nog igång ganska snart med det. I veckan ska jag träffa min skrivarkompis igen och då gäller det att ha nåt att visa upp!

Ha en fin måndag!

9 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, så mysigt att få chans till bebisgos :)
Vår bil jävlas också. På väg till verkstaden igen. J-la måndagsexemplar och lurendrejare till bilförsäljare :(

Katarina sa...

Oj, då, jag har inte hängt med på sista bilbesiktningen, men den behöver nog en rejäl SPA kur nu.. Skönt att lämna den då du flyttar snart!

Ha de gott!

Duktiga Tjejen sa...

Jag fick bebisgosa förra söndagen :) Lite ballt att jag kommer få bebisgosa 24-7 om några månader... Känns overkligt.

Lycka till med uppsatsen!

Saltistjejen sa...

Låter som det var en fin helg och bra söndag.
Hoppas nu att det går bra med bilen och uppsatsen!
Kram!

Monica sa...

Hoppas ni har ett mysigt påsklov och lycka till med uppsatsen! Säger bara det så otroligt mycket enklare om var och en fick skriva själv, du kunde du ta de pauser som dyker upp och skriva ned dina kloka idéer, nu ska texten jämkas med hur någon annan skriver, som ett lotteri om det funkar. Tror bara det är i Sverige vi gör så på universitetsnivå, som handledare vill man helst veta vad var och en har kunskap om och som de sedan ska arbeta med i sin utövning. Och helst klara själva:-). Ha det bra och hoppas du får mycket inspiration som du kan använda!

Anonym sa...

Och jag ska besiktiga bilen på torsdag men är inte särskilt orolig, första besiktningen efter nyköp så det ska nog gå bra. Hoppas din bil blir som ny efter behandling. :-)

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Mysigt med vänner o bäbisar...den goda lukten de har skulle finnas på box!

ha en fin påsk, Klem Anna

Lisa sa...

Shit pomme, 11 tvåor? Ja då behöver den nog åka på spa ett tag, hihi.
Låter som du haft en fin helg, hoppas lovet fortsätter lika bra.

ZtorZillen sa...

Usch, va jag hatar att skriva uppsats..allt annat med skolan och lärande kan jag sakna...men jst uppsatser..MINDRE kul! BTW: du har vunnit tävlingen på min blogg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...