tisdag 3 april 2012

Nya favoriter

Här hemma blandas det musik för fullt. I flera månader var favoriten Adele. Det var "never mind, I'll find someone like you, I wish nothing but the best for you too" för hela slanten. Och alla andra låtar med av henne för den delen. Till slut var det en ren pina att lyssna på Adele, hur bra hon än är.
Sedan gick vi, och med vi menar jag dottern, över till Lady Gaga och "Born this way". Jag skojar inte om dessa låtar, när de var populära hos dottern, spelades 20-30 gånger per dag. Det var nästan så jag rev mitt hår när låtarna kom på radio eller när dottern drog fram mobilen för att slå på musik.
Nu har intresset återigen bytt fokus. Nu är det Majkel Jacksing som gäller. Och bara han. Favoritlåten so far, som vi lyssnar till på väg till förskolan. Och så hem igen så klart är:



Vilken lycka när vi dessutom hittade denna version av "Bad":



Perfekt för en dansälskande liten tjej som också är lika förtjust i musik. Till en början var det svårt att övertyga henne om att Jacksing hade fler än en bra låt. Tack och lov har hon vidgat sina vyer något och lyssnar nu även på "Beat it" och "The way you make me feel". Vi får se när jag börjar slita mitt hår när Jacksing kommer på radion/mobilen...Med den här farten tar det nog inte lång tid...

8 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Majkel Jacksing, hihi!

Villa Frejas bokblogg sa...

Det blir lätt så att de snöar in sig lite ;)
Michael Jackson var en favorit för barnen också tills helt nyligen: "Michael Jackson är dålig!".
What?

Marina sa...

Det känns i alla fall som ett betydligt bättre val än Lady Gaga om du frågar mig!

Katarina sa...

Ha, ha,,, så söt hon är!

Västgötskan sa...

Ja, man kan verkligen "älska ihjäl" låtar! Jag har dock en favvo som jag inte har tröttnat på (än) och det är "Bleeding love". Vem som sjunger är jag lite osäker på. Men bra bra låt! :-)

Steel City Anna sa...

De gamla åttiotalshitsen är Majkel när han är som bäst :)

Monica sa...

Majkel,-) var bara i en klass för sig, han var helt otroligt bra, de fattar hon:-), tur musiken finns kvar.

Anneli Stålberg sa...

Han är ju otroligt bra, men han har ju hängt med ett tag redan så ... man vet inte hur länge man kan fortsätta att proppa in Majkelmusik i öronen förrän man försöker :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...