onsdag 22 maj 2013

Påminn mig när det är 20 minusgrader

...att jag faktiskt klagade på den värme som råder just nu här. Det är riktigt ruskigt. Inte för att det är varmt, men för att det är fuktigt så in i helskotta. Jag är verkligen inte skapt för denna "tropiska" hetta. Jag är nordbo ända ut i mina bleka fingerspetsar och att "vänja" sig vid den fuktighet som finns här under sommaren kommer att vara omöjligt. Nu är det dessutom inte ens juni ännu...Jag kommer att vara superhöggravid när värmen är som värst. Bra planering Sickan! Verkligen! Jag kommer att bo bredvid vår AC i sommar. Kommer vara som en drog för mig. Behöver min fix ständigt.

Jag vet att folk hemma i Svedala nu klagat på att det är fuktigt and so on and so forth. MEN jag kan lova er att det INTE är likadant som här...Jag tar en fuktig sommardag i Sverige 365 dagar om året, än en vecka här under sommaren...

Nu ska jag ta en kall dusch tror jag...om en timme ännu en, och om två timmar en till...

6 kommentarer:

Maria sa...

Säkert särskilt jobbig när du är gravid.
När tycker du är bästa tiden att åka till NY? Vi funderar på en resa nästa år.
=)

Villa Frejas bokblogg sa...

Då föredrar jag också kyla. Då kan man liksom klä på sig och mysa in sig. Värme går inte att skydda sig ifrån på samma sätt.

Casa Annika sa...

Hetta är lättare att uthärda när det inte är FUKTIGT! HÄr är det också riktigt fuktigt när det är varmt. Fast värst är extrem luftfuktighet när det är kallt... Har aldrig frusit så fruktansvärt som under ett par vintermånader i djungeln. Vill aldrig vara med om det igen.

Martina sa...

Jag som bott i Connecticut vet precis vad du menar.
Jag tänkte på det när du berättade att du är gravid och tänkte mycket på det när jag bodde i USA...
Hur fan pallar alla höggravida?!

Monica sa...

Värme är skönt men fukten är jobbig och särskilt i ditt tillstånd, ja, förstår det är jobbigt men brukar det vara så från nu och hela sommaren eller är det lite varierande med svala dagar också? Och inte så fuktiga hoppas jag. Och du vet, minus 20 räcker inte här längre är ju närmare 30 den årstiden och det är inte kul heller. Men tänk på att dricka ordentligt och att du förlorar salter och mineraler som kan behöva ersättas men det är en avvägning det med som inte är så lätt som gravid. Du får svalka av dig när du kan och känna efter hur du mår helt enkelt. Ta hand om dig!

iaz sa...

Ja, men du! Om man får klaga av sig lite brukar det kännas bättre efteråt =) Och dessutom eftersom du är gravid så blir det väl ännu desto mer varmt för dig. Hoppas du står ut =) kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...