torsdag 2 juni 2011

O joy

På schemat idag står inte speciellt mycket. Träning (så klart) och sen är dagen helt öppen. Det är fantastiskt! Jag hoppas på riktigt fint väder. Nuförtiden vet man ju faktiskt inte. Det kan vara riktigt soligt på morgonen, bli molnigt senare, eller tvärtom. Häromdagen var det riktigt kallt på morgonen och på eftermiddagen var det så varmt!
Blir det fint väder kanske det blir en promenad till lekparken i stan med dottern. Alldeles lagom.
Senare i helgen får vi låna systers tvättmaskin. Renoveringen pågår för fullt nere i tvättstugan och folk har blivit väldigt nitiska med sin tvättid. De kommer i tid, lämnar ingen tid öppen. I måndags hade vi tid för tvättning och nästa öppna tid var inte förrän NÄSTA helg, den 12 juni. Två veckor utan att tvätta känns lite långt faktiskt. Har jag ens underkläder som räcker så långt? Jag hoppas att denna renovering går snabbt. Nu är det ju dessutom långhelg och ingen verksamhet pågår där nere då.
Tur att man har resurser!
Nu ska jag njuta av lite morgonträning och sen frukost. Ha det fint idag!

7 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Ha en härlig dag! Roligt att man kan se vad du tränar oxå i ditt schema här. Jag sprang igårkväll 6km och gick några km men kanske springer idag igen, mitt gym har visst bara ett pass på hela dagen... Hoppas solen skiner på er!

Saltistjejen sa...

Låter som en härlig långhelg!!
Men det verkar väldigt jobbigt med tvättstugan. Tänk de som inte har "era resurser". Hm.... Men man får hoppas det blir väldigt fint i tvättstugan efter renoveringen iallafall.
Kram!

Monica sa...

Det blir nog riktigt fint när tvättstugan är klar men jobbigt att vara utan så länge med småbarnstvätt, plaggen är förstås små, så det går ett tag att handtvätta:-) men det är svårt att få lika rent som i maskin, i maskin försvinner nästan alla fläckar om man inte "petar" på dem först. Nu skiner solen här, det varierar lite, vackert är det i alla fall denna tid. Och trevlig långhelg önskas!

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej fy så segt att inte ha tillgång till tvättmaskin.

Anneli Stålberg sa...

Det låter som en skön dag. Det kommer säkert att gå bra med er tvätt. Du får tänka på hur bra det kommer att bli :)

my sa...

Visst är det drygt utan ordentliga tvättmöjligheter!? Vi var utan tvättmöjligheter (inte ens en laundromat i närheten) de första fyra månaderna vi bodde här. Fick åka till Bryssel och stortvätta ett par ggr i månaden. Blev vääääldigt drygt i längden, men nu har vi i alla fall investerat i underkläder och strumpor för ett par år framöver haha.

Hoppas ni fick en superfin dag!

Trillingnöten sa...

Duktigatjejen: Vad kul att du också springer mycket (även om jag inte springer lika mkt som jag brukade göra)!

Saltis: Ja, hur gör de egentligen? Jag hoppas också att det blir riktigt fint och att det går snabbt som attan!

Monica: Ja, eller hur...jag tycker så mycket mer om maskinen. Dagens i-landsproblem :)

Husfrun: Ja, helt klart!

Anneli: Tänka positivt, just det :)

My: Seriöst? 4 månader! jag ska inte klaga nå mer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...