lördag 19 juni 2010

Party!

Gårdagen var jättefin måste jag säga. Vi åkte in till Manhattan och fixade simkort till våra mobiltelefoner så att vi kan använda dem här när vi är här så länge. Annars är det svårt att hålla kontakt med varandra och familjer och bekanta. Jag tror vi fick en ganska bra deal till slut.
Efteråt käkade vi lunch och tog tunnelbanan upp till svärmors skola där det skulle vara familjedag. Hon jobbar som lärare kan jag väl tillägga. Vi trodde att vi hade en smart plan där vi skulle åka upp till en hållplats uptown och sedan gå tvärsöver till nästa linje och ta den vidare uptown. Vi gick av tunnelbanan och började gå crosstown. Vi gick och gick. Vi gick lite till. Det började bli varmt, jag började få lite skoskav eftersom jag hade "finskor" på mig (vi skulle ju inte gå så himla långt). Vi fortsatte och kom till tunnelbanan. Det var bara det att det var FEL linje så vi fick fortsätta gå. Och gå. Till slut började jag ge upp och påpekade att en taxi inte skulle sitta helt fel. Maken sa att det säkert var nära nu. Vi kunde se den andra floden och då är ju liksom Manhattan snart slut och tunnelbanan måste vara där. Efter cirka 40 minuter kom  vi alltså till rätt linje. Och det var svinvarmt. Väl på tunnelbanan gick det snabbt och vi var framme på ett ögonblick, men vi var helt slut.

Familjedagen ägde rum på skolans basketplan på bakgården. Det var massor med barn, föräldrar och lärare som vi fick träffa. Vi kände oss nästan som en kung och drottning eftersom svärmor förde fram många människor som ville hälsa på oss och hade hört så mycket om oss. Jag kommer inte ihåg hälften av alla människors namn, men de var alla jättesnälla.
N hade jätteroligt! Jag tror inte att jag sett henne haft så kul någonsin. Hon fann en liten vän också. Lilla Z. De fann varandra på en gång. Båda gillar att dansa tydligen så de startade sin vänskap med en dance-off där de rockade loss ordentligt. N visade moves som jag aldrig sett tidigare! Hon får sluta titta på MTV tror jag!
Efter det följde N efter Z och kramade henne och gav henne en puss : ) När de dansat en bra stund hämtade Z lite såpbubblor som de lekte med. N och Z gick iväg till en lekmojäng i närheten. N stod bakom Z och Z gick framför. Så gick Z iväg och letade efter N. N var hela tiden bakom. Till slut vände sig Z om och "hittade" N igen. Jättegulligt!





             Jag ska fråga Zs mamma om dte är okej att lägga ut lite bilder på henne och N lite senare.

Efter nästan två timmar av roligheter var det dags att säga farväl till vännen för denna gång. De gav varandra en stor kram, vinkade i flera minuter och sa "byebye". Gissa vem som somnade ovaggad?

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oj vilken dag!!! Men tunnnelbana här i stan ÄR verkligen fota trixigt tycker jag. Tur ni kom rätt tills slut!
Kram!!

Trillingnöten sa...

Saltis: Ja, verkligen! Man kan hamna var som helst ibland :) Och man får gå en ganska bra bit ibland :)

Min plats i solen sa...

Hej!

Vilken underbar bild på er lilla tjej där i slutet. :) Hon ser så ofantligt lycklig ut som bara ett barn kan göra när livet är som bäst. :) Vad härligt att hon träffade en kompis som hon kunde busa med. :) Det låter som ni (om man bortser från skoskaven ;) ) hade en härlig dag! :)

Kram Lotta

Trillingnöten sa...

Lotta: Det stämmer att hon var lycklig! Helt underbart roligt med en kompis tyckte hon. Speciellt en som var lika framåt som henne...Fantastisk dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...