måndag 31 maj 2010

Vilken härlig helg!

Oj, det har verkligen varit en helt fantastisk helg! Lugnt och skönt och en massa mys.
På lördagen var det dags för lördagsbrunchen givetvis och det var maken som hade hand om den, den här gången. Han valde "Full English Breakfast". Det var mer som frukost - lunch - middag! Den hade fyra rätter varav den första var grapefrukt med lite socker. Jag tror nog att det var nån slags hybrid av grapefrukt för den var inte alls lika bitter som grapefrukt kan vara.
Sedan åt vi gröt som andra rätt. Efter gröten blev det korv, svamp, tomat, bacon, vita bönor i tomatsås (so maken komponerat ihop alldeles själv) och stekt ägg med mycket te att dricka så klart. Som sista rätt serverades toast med marmelad. Jag var mätt hela dagen! 


På eftermiddagen var det tänkt att åka på Barnens Dag i en stad i närheten, men det var kallt och det var risk för regn - som vanligt - så vi stannade hemma och myste istället i väntan på ESC.
Och vilken tur att Tyskland vann sen! Överlägset bäst. Jag tyckte också om Belgien, Danmark och Cypern, men Tyskland var speciellt. Dessutom är sångerskan en sann amatör, precis som det är menat att man ska vara i ESC, eller hur? Innan alla stora band och sångerskors/sångare bestämde sig för att ta över.

Morsdag

Igår söndag var det ju morsdag. Och maken gav den perfekta presenten: han tog hand om all tvättning och städning igår. Vi delar ju normalt sysslorna på söndagar med storstäd och tvätt och sånt. Men igår gick han upp extra tidigt och gjorde allt! Jag och N passade på att hälsa på min mamma en stund och fira lite med systrar som nu alla i princip är mammor :)
På eftermiddagen gick vi ut till lekparken innan regnet kom igen. N älskar verkligen parken!



Eftersom N inte gillar att gunga ensam, hon skriker så fort hon anar att jag ska sätta henne i gungan, var jag tvungen att "offra" mig och gunga med henne : )

När vi kom hem gjorde maken och dottern ett jättefint morsdags-kort till mig. Maken min är fantastiskt kreativ! Han gör alltid så mysiga kort med gulliga meddelanden och bilder.


                                                                            Framsidan


En del av insidan som dottern ritade. Visst är hon en naurbegåvning? Dessa teckningar kan även ses på väggen och skåluckor - lite som en vernissage.


                                            Och min fina hälsning från min underbara familj!

Eftermiddagen avslutades med makens underbara middag: kyckling fylld med aubergine, fetaost och örter med couscous och fylld paprika. Det var fantastiskt gott! Tack älskling!

Idag är det givetvis varmt och soligt när man ska till jobbet. Why am I not surprised? : )

4 kommentarer:

Sara sa...

Vilken härlig helg du verkar ha haft! Själv fick jag en låååång sovmorgon både lördag och söndag, och idag ska jag till frisören. Maken betalar! :)
/Sara (fokuserad.net)

Marianne sa...

Verkligen en toppenhelg! Din man är verkligen gullig som fattar hur mors dag ska firas! Och god mat verkar han laga också.

gunilla sa...

tack för att ni kom jätte mysigt ,,,,den där rätten R gjorde till julafton skulle inte han kunna göra den till midsommar åt mig jag betalar naturligtvis ingredienserna vore toppen,,,,,,mamma

Trillingnöten sa...

Sara: Fantastiskt! Att ha en make är mycket bra ibland :) Och du blev verkligen snygg i håret!

Marianne: Jadu, han är en pärla måste jag säga :) Kunde inte ha haft en bättre dag!

Gunilla: Jo men visst! Det har han nog inget emot! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...