tisdag 11 oktober 2011

Äntligen!

Inte nog med att man borde ropat ÄNTLIGEN! när Tranströmer utnämndes som årets Nobelpristagare i litteratur (jag är inte jätteinsatt som vanligt med Nobelpristagare, men jag kommer att läsa lite av honom så småningom) utan nu kan jag också meddela att:


Julmusten ÄNTLIGEN! entrar affärerna. I början av oktober! Det börjar arta sig i julavdelningen. Inte en dag för tidigt. Dessutom såg jag att de hade börjat med lite tyska julspecialiteter när jag var och handlade på Lidl förra veckan. Det spelar ingen roll vilket land julgrejerna kommer ifrån, bara de kommer fram.
Det är lustigt det där. När julen väl är slut är jag så trött på den att jag inte ens orkar tänka på att den kommer tillbaka igen året därpå. Sen, i september/oktober, händer nåt. Adventsljusstaken i min skalle tänds och tanken på julen blir återigen lockande och fantastisk - som varje år.
Och julmust. Love!
Jag varnar mina läsare redan nu - julen kan bli en stor del av denna blogg ett tag framöver. I alla fall nån gång i veckan. Jag ska försöka hålla mig liiiite, till nån gån i november. Händer det nåt fantastiskt kan det hända att det kommer på bloggen tidigare än så. Som när julmusten äntligen kommer! Yay!

19 kommentarer:

Beatatjata sa...

Yay, bring on the christmas! Älskar´t!! Har man någon gång sjungit i kör är man van vid att börja drilla julsånger i september så vi har redan tjuvstartat (även om vi inte sjunger i kör just nu, det sitter för rotat!). Och julmusten... Mmm! Funderade igår på om jag inte kunde mysa till med röda kuddar, plädar osv redan nu i vardagsrummet - varför vänta till advent liksom :-)

min tekopp sa...

Hejja julen! Jag älskar den verkligen, med allt mys, alla förberedelser, god mat och pynt. Så ja tack, gärna en massa julbloggande, det gillar jag. Ha en bra dag!

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

JA! Jag älskar julen :) Är som du, när den är slut ska den rensas bort bums, men innan... jag kan ha julkänslor mitt i sommaren. Fast att dricka julmust är för mig lite tidigt ännu. I mitten av november kan julsakerna få komma fram i butik. Lite tidigt ännu.

Emmas Bokhylla sa...

...och jag star bakom dig och ropar JAAAA! Jag ALSKAR julen ochd et ar den tiden pa aret som jag har absolut storst hemlangtan, aven om jag aker hem runt tredje advent varje ar. Om jag kunde valja sa skulle jag ta ledigt hela December och bara pynta, baka, mysa. Har redan borjat snegla pa jultips, kan de inte komma ignag snart ordentligt?!

my sa...

Haha. åk till IKEA! Här i Belgien har de i alla fall redan satt igång med sin julskyltning och att sälja julgrejer. Blev liiite illa berörd av det häromdagen när vi var där. :P

Och oh så gott med julmust! Kanske ska kolla om mamma kan smuggla med en flaska nÄr hon kommer ner om några veckor. :)

Jojjo sa...

Haha ja vi är ju lite dåliga på det där med julen om man jämför med t.ex. USA. Min amerikanska fd. svärmor hade en tio olika teman som hon kunde klä sin julgran i. Ett år var det viktorianskt tema, ett annat en disneygran och varför inte det klassiska med rött och guld? Var rätt spännande att se hennes granar...

Anonym sa...

Tack för kommentaren i min blogg! :) Och jag ser fram emot att läsa mycket om julen här, så spara inte på krutet! Jag är själv lite likadan, dock kunde jag hålla mej ifrån att köpa chokladtomtar från Lidl i måndags .. :D

Johanna sa...

Åh JA; älskar julen. Längtar redan.

Martina sa...

Nä usch, motvalsKärringen i mig kommer fram... Bort med allt juligt och låt oss njuta av hösten!
Just för att man är så sannslöst trött på julen redan innan dem stora dagen annars!

It´s all about me sa...

Uff, jag är inget fan... Äcklig mat och kalla dagar, brrr!

Unknown sa...

Jippi jippi snart är det jul. Julmust är sååå gott. Igår spanade jag in den första påsen med julskum. Ingen jul utan julskum.

Kim M Kimselius sa...

Jag sa tvärtom igår när jag såg att julmusten redan kommit: "Nej, det är alldeles för tidigt!" Själv är jag ingen stor anhängare av julen. Reser runt och signerar intensivt ända fram till julafton. I år har jag den sista signeringen den 21 december. Visst är det kul att träffa alla människor under signerar, men jag mår så dåligt av att se all julstress, folk som köper julklappar bara för att det ska vara en julklapp, och inte har någon tanke bakom sin present.
Jag vill att julen ska handla mer om lugn och ro, värme och kärlek, än om julklappar och mat. Ska bli spännande att läsa dina tankar om den stundande julen, även om den ännu ligger långt bort, drygt två mångader.
Kram Kim

Saltistjejen sa...

Ååååå JULMUST!!!! Shit! DET lär ju Ikea inte sälja längre nu då när de dragit in på alla "riktiga" produkter och bara säljer eget.... Buhuuuu!

Marina sa...

Klart att du är trött på julen när den äntligen kommer om du börjar fixa redan nu ;)

pim sa...

Jag såg också julmusten igår igår...mums men hua...på tok för tidigt...jag vill ha jul vid jul.. blir ju trött på denn innan :)

Malin-Charlotta sa...

Tummen upp för julmust !!!!

Och ser fram emot, Trillis, dina julgalenskaper här på bloggen. Få får mig att le så varmt som dina texter.

Anonym sa...

Synd att jag inte kan kommentera sidan med bästa formen:-) Jag älskar den delen av webben. TACK för tips på workouten!

Västmanländskan sa...

Hi, hi - jag bloggade just och förfasade mig lite över Lidls julsortiment ;) Men julmust är jag sugen på!
Idag såg jag julskyltning på Bolagret och en annons för att en julmarknad öppnar till helgen.

Anneli Stålberg sa...

Nog för att jag gillar julen väldigt mycket, men för mig får den nog gärna vänta ännu lite till :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...