torsdag 6 oktober 2011

Ett alldeles underbart paket som kom med posten!



Tänk! Min hemliga bokvän hade verkligen gjort sin "läxa" och har lyckats komponera ett jättefint paket med ett perfekt innehåll.
- Haruki Murakamis bok "Sputnikälskling" (som dessutom har en lärare som huvudperson!). Jag har velat läsa fler böcker av Murakami sedan jag läste "Vad jag pratar om när jag pratar om löpning" förra året, och nu får jag det!
- En klassiker hade bokvännen lyckats pressa in också. Carl Love Almquists "Det går an", som jag förstått var väldigt kontroversiell när det begav sig. Perfekt!

Dessutom fanns det i paketet mörk choklad med havssalt (en absolut favorit!) och Skärgårdste som jag ska testa ikväll. Luktar supergott!
Hur min bokvän sedan också lyckades packa ned en liten grön ljuslykta med ett värmeljus i samt ett jättefint bokmärke förstår jag inte! Sist men inte minst fanns ett handskrivet recept på "Bokvänspaj". Lyckligtvis är varken jag eller min bokvän ingredienser i denna skapelse, men väl andra godsaker. Jag ska testa receptet om några veckor och lovar att dela med mig!
Ett stort TACK till min bokvän för detta fina paket som värmer upp i höstrusket!

Ledtrådarna fick jag i ett litet brev som följde med och jag har försökt luska på de olika bloggarna. Den enda jag kan tänka mig är nog...HÄR. Kan det vara så? Skärgården dock? Det stod Karlstad på teblandningen...jag är mucho förvirrad! Hundar, mormor?

Uppdatering: Kan det vara DU som ligger bakom det fina paketet??

17 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Gud vilket fint paket, och de böckerna vill jag oxå läsa! Läste oxå "vad jag talar om..." av Murakami, och "kafka på stranden" som jag gillade sjukt mycket (med betoning på sjukt, hihi).

Malin-Charlotta sa...

Åh så förgyllande med en bokvän! Det var ett nytt begrepp för mig som precis klivit in i bokvärlden efter flera års ide.

Låter spännande .....

Jättefint paket. Mörk choklad med havsalt är perfekt. Helt perfekt.

Marina sa...

Viken kul grej! Låter som du har lite spännande läsning och detektivarbete framför dig!

Anonym sa...

Vad roligt att du tyckte om paketet och att det kom fram helt. Man är ju lite orolig att något ska gå sönder.......Men tyvärr är din gissning fel, du får gå längre söder ut. Jag kan avslöja mig ikväll kanske :)

Katarina sa...

Va kul! Njut av godsakerna och läsningen!

Kram

Sara sa...

Vilket härligt paket! Det ser ju verkligen toppen ut.
Hoppas du får en fin helg!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken rolig grej det där, men hemlig bokvän! Jag tror jag har missat det (eller glömt det) men hur föddes den idén och hur hamnade du däri? Låter verkligen roligt för oss boknördar ;) Ha en underbar dag och njut av lite läsning och gott te i kväll :)
Kram.

Camilla sa...

Vilket fint bokpaket. Det skulle passat lika bra till mig :-) Förutom att jag har läst Sputnikälskling.
Jag gillar Murakami, men minns att jag inte riktigt gillade slutet på Sputnikälskling. Jag kanske skulle prova att läsa om den och se vad jag tycker nu. Ska bli spännande att läsa vad du tycker.

Ylva sa...

Hej min bokvän, nu gissade du rätt. Hoppas du får en härlig fredag. Kram :)

min tekopp sa...

Vilket otroligt tjusigt paket. Jag är precis som husfrun lite nyfiken på hur hela ideèn föddes? Låter fantastiskt roligt och tänk så härligt att kunna förgylla någons dag sådär.

Johanna sa...

VIlket fantastiskt paket!

Anonym sa...

Hej! Nu verkar det fungera efter att ha bytt webläsare och joxat, tur att jag JOBBAR med IT :-) Du.. jag skulle vilja få tips på dina bästa BodyRock pass? Ha det härligt! Lotta

Kim M Kimselius sa...

Vad härligt med överraskningspaket. Du menar att du inte vet vem paketet är ifrån!? Underbart! Mycket snäll person!
Ha en trevlig helg!
Förresten, den där piken jag hade i dagens blogginlägg uppfattades inte av den som den var menad för...
Kram Kim

ZtorZillen sa...

Haha! Va underbart med paket! å så bra innehåll!!

Anneli Stålberg sa...

Vilket härligt paket! :)

Matilda sa...

Åh vilket fint paket!

Tack så mycket för det härliga paketet som jag ficka av dig!

Västmanländskan sa...

Härligt paket! Murakami är en av mina favoriter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...