måndag 17 oktober 2011

Måndag hela veckan lååååång

Knappt hinner helgen börja förrän det är måndag och knappt hinner veckan börja förrän det är fredag. Man hinner ingenting. Om bara två veckor är det liksom höstlov. När fasiken försvann alla de här veckorna av terminen?

Igår var jag och maken på dotterns dansuppvisning. De fem lektionerna är över och de små barnen skulle visa vad de lärt sig. N var så duktig! Och hon var så stolt över att vi kom och tittade på henne! Förra året var hon mycket mindre och jag fick vara med under varje lektion. Nu har hon varit 40 minuter själv och dansat varje söndag. Stora tjejen! Lyckligtvis kommer det att bli en fortsättning sa dansinstruktören. Det kan inte vara lätt att instruera dans till ett gäng 4-6 åringar som springer runt. Cred till instruktören!

Idag är det måndag (igen!) och jag är glad för att:

  • jag fick se dotterns fina dansuppvisning i söndags
  • för att det inte är snö ännu, "bara" kallare och lite frost
  • vi har studiedag imorgon då i alla fall halva dagen kan gå åt till att göra klart lite arbete
  • nu går jag in i sista veckan av formtoppen
  • det dessutom är vår bröllopsdagsvecka! På torsdag har vi varit gifta i fyra år och vi ska fira i helgen...
  • det snart är Halloween. Jag älskar verkligen spöktemat och bryr mig inte om de tråkmänniskor som säger att "All helgona är bara till för att hedra de döda"...Man kan väl göra båda? :)
  • jag fick en tid hos hudläkaren - på nästa studiedag! Då slipper jag ordna med planering för vikarie etc. Topp, topp!
  • jag har en alldeles underbar make som står ut med alla mina egenheter och min lilla dotter som är så fantastiskt underbar!

14 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad kul med dansuppvisningen! Och vad duktigt att hon är själv (alltså utan dig eller din man) på danslektionerna. Det skulle Ella aldrig vilja vara. Hon är fortfarande väldigt mammig/pappig. Jag tycker det är så bra att de får gå på "dans" eller annat som har med kroppen att göra redan när de är så små. Det gör verkligen att de utvecklar sin kroppskontroll riktigt bra tycker jag. På Ellas dagis har de ju "movement" 2 dagar i veckan nu med en danspedagog, samt även musik 2 ggr i veckan med en musikpedagog. Jättebra!
Kram!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vad fint det måste ha varit att se den dansuppvisningen :) Man är ju så stolt att man spricker.
Ha en fin start på veckan.

my sa...

Att dagarna bara springer iväg det har du aldeles rätt i! Vips så kommer det att vara fredag igen...denna veckan ger det mig liiiiite panik, men det kommer nog att bli bra. haha. Känns som om man är i ett vakuum - lugnet före stormen liksom. :)

Vad härligt med din lilla tös dansuppvisning! Och nej, det är INTE lätt att ha hand om en dansgrupp för så små barn, men det är fantastiskt givande och roligt. OCH att ha positiva och stöttande föräldrar, som dig, till barnen hjälper mycket. :)

Jojjo sa...

Vilken lite ballerina, så himla söt! Och nej, det kan sannerligen inte vara lätt att vara danslärare åt den årskullen, haha. Jag hade barngymnastik för barn i åldern 2-3 år smt 4-6 år när jag gick på gymnasiet, då är det ju mer lek och det var fantastiskt roligt. Som de avgudade en, de där barnen!

Marina sa...

Jo det är ju tur att det finns dom som tycker det är roligt med sådant och som orkar med det!
Hon ser så söt ut på bilden så jag förstår att det var två stolta föräldrar där!

Duktiga Tjejen sa...

Hon är så söt din dotter :) Måste kännas underbart att se sitt barn sådär! Håller med om att tiden går skrämmande fort...

Anonym sa...

Vad peppande med din måndagslista och härligt med din dansande dotter, klänningen är så underbart söt!

Johanna sa...

Ditt barn är så gulligt att jag smäller av.

Anonym sa...

Jag är tacksam för dig, tacksam för alla mina cyberkompisar, jag är tacksam för att jag är frisk och stark, jag är tacksam för min familj, för att jag har ett bra jobb och ett varmt hus, en varm brasa när snön faller..
Du har en OTROLIGT vacker gullunge och jag unnar dig bästa maken och goaste gullungen :-)

Monica sa...

Åh jag älskar dansuppvisningar och ville vara med själv;-), så fin hon är, jättekul hon är med och blivit stor och självständig så hon kan ta instruktioner i ett helt annat sammanhang än förskolan, det är så utvecklande. Något alla barn skulle få göra men tyvärr ser det inte ut så, och visst skulle många fler ha tid om de prioriterade som ni.

Anonym sa...

Hej igen! Var precis och kollade din fitness del! SHIT VAD STARK DU ÄR!!! Helt galet! :-) Jag vill oxå kunna göra 100 armhävningar :-) VILL VILL VILL :-) Jag är sååå glad för dig att du har kommit så långt med tanke på ditt fokus och all kraft du har lagt på detta. Jag är nyfiken på vad som händer nu när du är klar? Jag kommer att sakna dig om du slutar att blogga om detta?

Min plats i solen sa...

Vilken söt liten danstjej! :) Jag kan tänka mig att det var en mäkta stolt mamma och pappa som satt där i publiken med hjärtan som svämmade över när de såg sin lilla tjej dansa? Att dansa är verkligen N's grej! :)

Ja, tiden rullar på snabbt som bara den. Snart bara 2 månader kvar till jul och inte en julklapp inhandlad. Jag som brukar vara ute i god tid. Jag känner mig inte ens redo att börja tänka på jul. Får ta tag i det efter höstlovet. ;)

Älskar dina måndagslistor! Härlig start på veckan! :)

Ta hand om dig fina du!

Kram Lotta

Karin - FitnessochHälsa sa...

Oj, är det höstlov snart? Man har ingen koll när man själv inte har skolbarn eller går i skolan själv... Härligt med lite ledighet då!

Rachel sa...

Hon är så söt!! Kram Rachel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...