måndag 17 oktober 2011

Revolt

Äntligen fick jag ett härligt sms från mitt bibliotek: "Du har en bok att hämta. Titel: Revolt". Det är sista delen i Hungerspelen av Suzanne Collins. Böcker som jag håller på att läser hopar sig. Jag påbörjade "Moment 22" som är bra, men den är lång och den går långsamt framåt av någon anledning. Sedan fick jag meddelande från biblioteket förra veckan att "Munken som sålde sin ferrari" hade kommit in och den var jag ju tvungen att börja läsa då den ska tillbaka /Moment 22 är ju liksom min, den kan jag läsa på i flera år/. Och igår fick jag "Revolt" som jag väntat på i tre månader. Den måste jag ju också läsa snabbt så jag började på den igår. Tre böcker på nattduksbordet alltså. Oftast är jag en sån person som läser en åt gången, men när man har en bok som "Moment 22" vill man gärna mixa upp det lite ibland, med nåt mer lättsmält så att säga. Fast tre böcker är nog att ta i faktiskt. 
Plus att jag har en annan bok på jobbet som jag försöker läsa ut innan den ska tillbaka och som jag lånat om typ tre gånger nu "Världens bästa fröken" som handlar om vad som krävs för att bli en bra pedagog/lärare...Mycket intressant, men så finns det inte massor med tid att läsa på jobbet heller och därför tar den tid. Jag har sagt det förr, snart får jag säga upp mig och ta läsandet till en ny nivå - heltidsnivån
Bild lånad

13 kommentarer:

Sara sa...

Vad härligt att läsa så där mycket. Själv har jag knappt tid eller ork att läsa. Inte den delen av året då jag jobbar. Men på somrarna brukar jag plöja böcker. Älskar att läsa. Har även jag flera böcker som jag inte ens påbörjat.

Anonym sa...

Heeeej! Jag läser väldigt mycket, oftast böcker om motivation, träning, management och deckare :-) Var inne (som vanligt) och läste om ditt projekt, jag tycker att du är sååå bra! Du peppar mig!!!!

Marina sa...

Nja, en bok i taget räcker nog åt mig...fast jag lyssnar ju alltid på en parallellt också, så ok då - två åt gången!

Villa Frejas bokblogg sa...

Om jag läser en tyngre bok brukar jag också mixa upp den med en lättare. Fast då blir det bara två böcker åt gången ;)
Det hade varit skönt att ha ett sånt år, att bara få göra vad andan anbefaller.

Min plats i solen sa...

Ja hjälp, det finns så många böcker att läsa och tiden räcker inte till. Jag vet att min livstid, oavsett hur gammal jag blir, inte kommer att räcka till att läsa alla de böcker jag vill läsa och därför läser jag inte längre de böcker jag inte tycker om. Då och då stöter jag på en sådan bok. En som jag absolut inte tycker om och då läser jag inte den färdigt. Jag vet att vissa anser att man alltid ska läsa ut böcker oavsett vad man tycker om dem och oavsett om varenda sida känns som en enda lång pina. Men jag håller inte med. Den tid jag har är dyrbar och då känns det bättre att lägga tiden på böcker som jag tycker om och som ger mig något.

Lycka till med ditt läsande vännen! Själv läser jag alltid två böcker paralellt. En i papperform och en på cd och det fungerar utmärkt. För mig iallafall. ;)

Sedan vill jag också passa på och säga TACK du underbara fina människa för din otroligt fina gest och omtanke som fick mig att gråta hejdlöst för någon dag sedan. Det finns verkligen änglar mitt ibland oss - du är en av dem. En ängel med ett hjärta av guld! TACK! :)

Sköt om dig!

Kram Lotta

Malin sa...

Sista boken är bra, den avslutar liksom allt. Nu gäller det bara att vänta på filmen, den kommer väl ut nästa år?
Jag brukar också läsa flera böcker på en gång och är tyvärr ganska otålig. Om jag inte tycker den är bra i början så har jag svårt för att ge den en chans...
Har du läst Outlander böckerna av Diana Gabaldon?

Duktiga Tjejen sa...

Jag brukar alltid läsa ett par samtidigt, en hemma och en ute på vift. Moment 22 ligger fortfarande halvläst...

Saltistjejen sa...

Åå vad bra! Jag testade om jag kunde skicka min ebok men det gick tyvärr inte. Sorry, har helt glömt att berätta det för dig tidigare. Men jag provade som sagt men det gick inte att skicka. TUR att du har den sista boken nu! SÅ BRA! Haha, så den hetler "Revolt" på svenska alltså.... Här heter den "Mockingjay".
Happy reading!!!!
:-)

Emma sa...

Heltidsläsande låter najs! Tycker du ska satsa på det i NY när det nu blir. Det varvat med författande...

Malin-Charlotta sa...

Åh, denna Munken bok som pluppar upp här och var i hemmen just nu...

Visst är det underbart...

Och du, bokläsandet på heltidsnivå.. det gillar vi. Ska vi skapa en sån värld :) ?

Beatatjata sa...

Jag har alltid flera igång. En i bilen (ljudbok), en vid sängen, en vid badkaret :-).

Off topic: kollade in det där bodyrock-passet, du är ju galen som kör sånt ;-)! Såg helsjukt ut, jag håller mig nog till det snälla 550-rep-passet ett tag till...

Beatatjata sa...

Nu kollade jag träningssidan också, gud vad bra du jobbar på! Grymmestark och motiverad, SKÖNT att det är sista dagarna. Ser fram emot resultatrapporten! Ska kolla in några av de bodyrock-pass du länkar till där men jag börjar tro att du också är från den där robot-planeten...

Martina sa...

Hjälp att du orkar! Jag har nog med en i taget jag :-) Niceville är det som gäller just nu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...