söndag 23 oktober 2011

Idag är det måndag....

Idag är det måndag och jag är glad för att:

  • det ligger en fantastisk helg bakom oss. Helt underbart slapp och skön och härlig. 
  • det är drygt en vecka kvar till lite ledigt. Höstlovet ligger alldeles runt knuten. Visserligen är är det lite jobb som väntar, men två-tre extra dagar ledigt är i alla fall inte helt fel.
  • jag fick så fina kommentarer på min nya frisyr! TACK! Jag är mycket nöjd med den. Få se vad de säger på jobbet idag...
  • i helgen börjar "Så mycket bättre" igen. Jag hoppas att den här säsongen blir lika bra som den första! 
  • det är första advent om några veckor. Dags att börja planera det också! Life is good.
  • morotskakan jag bakade blev världens godaste. Jag lovar att dela med mig av receptet!
  • jag har utarbetat mål inför min nästa utmaning. Den startar i helgen och mer info kommer på min träningssida idag eller imorgon för de intresserade.
  • jag har en underbart fantastisk och härlig make och dotter som förgyller min tillvaro enormt!
Ett litet råd på vägen bara. Det är ju måndag after all och misstag kan hända.

11 kommentarer:

Katarina sa...

Spännnade att höra vad din kollega och studenter säger idag, om din nya frilla.

Beatatjata sa...

Oj vilket dramatiskt frisörbesök! Du är iaf jättesnygg i håret så jag hoppas du slipper gå tillbaka. Jag klippte av mig håret för ett par månader sedan men för kort, blir galen på att inte kunna sätta upp det ordentligt. I så fall får jag nog klippa riktigt kort... Skönt att höra också att du och dottern håller stilen på skolan ;-). Så fina är ni, vilken bedårande liten tjej du har!

Håller koll på träningssidan!

Sara sa...

Vilken härlig helg! Recept vill jag gärna ha, älskar morotskaka.
Håller med om att det ska bli skönt med höstlov, även om vi också ska jobba några dagar. Det blir liksom lite mer avslappnat när eleverna inte är där.

Duktiga Tjejen sa...

Är övertygad om att kollegorna kommer gilla din frilla! (Märk väl mitt rim, hihi...). Låter så otroligt skönt med lite höstlov, även om bara några dagar extra... Tycker just att det var sommar!

Villa Frejas bokblogg sa...

Konstigt nog längtar jag också till novemberlovet trots att jag har en endagars hemtenta den veckan. Men efteråt, ja då väntar 5 veckors praktik :)

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Helgen var fin, men måndagar är bäst. Ny vecka, nya planer, nya förhoppningar...

Amy sa...

Såg bilden på inlägget nedan. Så fin du blev!
Har länge velat klippa mig så men har ganska självlockigt hår och vem orkar/ha tid att platta håret varje dag?!

Marina sa...

Härlig positivitetslista! Hoppas den kommande veckan blir jättebra!

Anneli Stålberg sa...

En underbar måndagslista! Ett komma på rätt ställe kan verkligen göra skillnad :)

Malin-Charlotta sa...

Vilken härlig lista med massa härliga saker!

Vill tacka för att du vill jag skriver oftare i min blogg :) De orden föll rakt in i hjärtat!

Steel City Anna sa...

Ser också fram emot Så Mycket Bättre :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...