måndag 3 oktober 2011

Stressigt och så en måndagslista

Idag har jag läkartid på morgonen. Jag ska kolla upp en sak, inget allvarligt. Det innebär att jag inte kommer till jobbet på morgonen. Det känns lite onödigt att vara där en timme (inte ens ha lektion) och sen åka tillbaka igen och sen efter läkartiden komma till jobbet ytterligare en gång.
Precis när jag klivit upp fick jag meddelande från vår andra lärare (vi har bara två lärare på skolan som ni vet) att hon är sjuk. Det var ju meningen att vår fritidstjej skulle ta min klass. Vem ska ta den andra nu? Ringa runt. Ringa runt. Lyckades till sist ordna så att förskolläraren tar min klass och fritidstjejen den större klassen. Nu kan jag inte få tag på fritidstjejen. Hennes telefon är avstängd. Därför blir jag lite orolig. Är hon vaken? Är hon frisk? Något som hänt? Ska hon till jobbet? Känns väldigt stressigt just nu. Jag överväger att åka till jobbet och strunta i läkaren. Å andra sidan har denna tid redan bokats om av läkaren själv (som var sjuk sist). Nästa tid jag får skulle kunna vara om tre-fyra veckor...Gah. What to do?
Jag kör en måndagslista i alla fall. Jag kanske blir mindre stressad av det.

Idag är den måndag och jag är glad för att:

  • loppisen gick ganska bra. Sålde lite grejer och det blev väl en så där 300kr...på tre timmar. Alldeles lagom. 
  • helgen var fantastisk i övrigt. Syster M var ju här också och vi hade superkul! Vädret toppen, städningen gick bra, mys med make och dotter. Kan man önska mer?
  • jag har gjort klart paketet jag ska skicka till någon i pocketbytet. Det skickas idag eller imorgon. Ska bli spännande att se vad personen tycker om det så småningom!
  • helgen som kommer är helt oplanerad så här långt och det känns mycket skönt. Jag längtar nästan efter lite regn på lördag så att jag bara kan sitta inne och mysa i soffan.
  • tre veckor kvar av min fokusmånad! Inte långt.
  • jag har en fantastisk make och en underbar dotter som gör livet värt att leva varenda dag!
Jag önskar er en stressfri och fantastisk måndag mina vänner!!

Ett litet gott råd på vägen

12 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Oh, hur gick det med resurserna och läkarbesök?

Stressfri måndag.. hmpf... Jag är redan stressad. Blä.

Visst är det lite sjukt att längta efter regnlördag för att få vara inne med gott samvete och mysa? Det borde man ju kunna vara ändå... Jag är likadan. Är det sol mår jag apa av minsta minut inne! I helgen satt jag i biniki på balkongen igen och svettades, fler sånna helger tack... men några timmar regn skulle inte skada ;)

Kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Bara två lärare på skolan? Har du 1-3:an och den andra 4-6:an då eller? Få elever? Tycker så klart att du ska till läkaren. Att den andra läraren blev sjuk just i dag är ju en olycklig slump förstås men eleverna får väl ha en lite sporadisk dag i dag. De klarar sig.

Mia sa...

Hoppas det löste sig för dig och att du kom till läkaren till slut :)

Hoppas du får en lugn fortsatt dag!

Jojjo sa...

Oj, låter inte som en vidare bra start på dagen/veckan... Hoppas det löste sig!!

Johanna sa...

Hoppas det löste sig!

Men jag undrar också: två lärare på en hel skola? Vad är det för en spännande skola månntro?

Emmas Bokhylla sa...

Ah, stressfri...? Det hade varit trevligt! ;-)

Hoppas att det löste sig!

Kram!

Saltistjejen sa...

Men så jobbigt. Hoppas det löser sig så du kan gå till läkaren.

Katarina sa...

Oj, det körde verkligen ihop sig idag för dig! Jag hoppas din dag blev bra iallafall.

Kram

Mariah sa...

kul med lite inkomst på loppisen, skulle vilja testa en garagesale här i framtiden. det skulle vara kul :) helst och se vad det är för typer som kommer :P

Monica sa...

Usch vad stressigt sånt där är, samma situationer som i sjukvården, man avbokar och tar hand om sig själv i sista hand, i längden är det fel, men så svårt när andra blir lidande så man gör så, en hel klass med ungar kan ju inte vara själva och patienter inbokade till provtagningar och undersökningar kan inte heller tvingas byta eller i vård hemma där vårdtagare väntar på någon tidig morgon, då måste denne någon komma. Ja det är svårt. Hoppas det löste sig och du HAR en fin familj och helgen var solig:-)

Steel City Anna sa...

Hoppas du tog läkartiden. Hälsan först! Ingen tackar en ;)

Anneli Stålberg sa...

En underbar måndagslista som vanligt :)
Jag önskar dig en lugn och skön fortsatt vecka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...