söndag 30 oktober 2011

Just nu...

- är klockan 06.30 och jag har varit uppe en halvtimme. Nedrans vintertid. I och för sig får jag ännu en timme av helgen att njuta av och då passar jag på att kika på "Så mycket bättre" på datorn.
- är jag glad för att det var så roligt igår. Bion var en riktig succeé och N njöt av att titta på Nalle Puh (som är lika rolig för vuxna som för barn) och käka popcorn. The full experience liksom.
- finns det fortfarande ingen snö på marken och det är jag tacksam för. Igår ringde vi svärmor och svägerskan i New York och där snöade det! I oktober! What? Jordens undergång?
- är jag lite förvånad eftersom jag läste att jordens befolkning närmar sig 7 miljarder. Det är så svårt att föreställa sig så många människor. Och ju fler vi blir desto fler kommer att tillkomma...Läskigt. Jag gillar människor, men tänker också på de problem som uppstår. Hur kommer det att gå?
- funderar jag på Halloween som vi ska fira hemma imorgon eftermiddag/kväll. N får klä ut sig till Pippi. Vi har kvar kostymen från förra året. Då var den lite stor och vi hann inte fira så mycket eftersom hon blev sjuk. I år ska vi "slå på stort" och göra lite läskig mat, klä ut oss och mysa med lite pumpakarvning. Det korrekta datumet att fira är 31 oktober varje år. För er som undrar :) Sverige har inte superkoll och det blir förvirrande om det är på All Helgona man ska fira eller helgen före eller hur det nu blir. Infaller 31 oktober på en veckodag kan det bli krångligt.
Det roligaste jag var med om var Halloween första året jag bodde i New York . Då var jag på Halloweenparad downtown på kvällen. Massor med utklädda folk med de mest fantastiska kostymer och sminkningar som gick tillsammans. Grymt roligt!
- funderar jag på frukost. Det låter gott så jag tror nog att det blir lite sånt nu!

N förra året. Febrig och på dåligt humör. I år blir det bättre!

10 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag vet ju att julafton är den 24/12, i övrigt har jag oftast noll koll på högtider ;)
Tänkte att barnen skulle få gå på bus-eller-godis nu i kväll. Som snälla vampyrer :)

Duktiga Tjejen sa...

Skrattar åt Husfruns kommentar eftersom man firar 25:e i USA (julen, alltså). Jag firar inte Halloween, bara allhelgona, och den här kommer vi vara i Venedig!

Blir skiträdd för befolkningsökningen eftersom ju fler människor Som föds, ju fler kommer lida. Svälta, kriga, försvinna, insjukna... Ursh. Vi är alldeles för många redan.

Malin-Charlotta sa...

Åh så fin!

Kan tänka mig att Hallowen är en helt annan upplevelse i USA. Ska lägga till New York på min "platser jag vill åka till" lista :)

Beatatjata sa...

Hmprf, min lilla vaknar vid 5 vilket idag var 4... Blir nog två naps för lilla mor idag! Ang halloween, alltså det är fine att importera högtider men jag blir faktiskt galen på att vi svenskar inte har koll på "reglerna". För det första är det ingen som vet när det firas vilket gör att det ringer spöken och djävlar på dörren i tid och otid, sen har jag för mig att om man inte vill fira halloween så har man ingen jack-o-lantern utanför och släcker sitt "porch light" (har jag hittat på det?) men det har ju ingen koll på. Sådär kul att försöka trösta småttingar som inte fattar varför det står monster utanför dörren helt plötsligt.
MVH
Ilsken svensk ;-)

Monika Häägg sa...

Tittade tillbaka lite på dina blogginlägg och så hur fint du har klippt dig! Snyggt! Hinner tyvärr inte besöka lika mycket som innan, har för mycket saker på gång "irl".
Men... den här dagen är ju årets bästa sovmorgon och så är du uppe sååå tidigt!!:)

Steel City Anna sa...

Himla söt pippi-outfit :)

Anonym sa...

Kul att ni fick en bra bioupplevelse, vi hade också tänkt gå och se Puh filmen först men så blev det Cars 2 istället. Vi får ta och hyra den då den kommer ut.

Och det där med snön, är inte riktigt lika glad som dej över att den lyser med sin frånvaro... :D

Anneli Stålberg sa...

Här har det bus- och godisats (skumt ord:)) idag. Helt fel, men vem kan låta bli att ge godis åt de små liven i alla fall :)

Katarina sa...

Hoppas ni fick en fin dag igår och att ertr Halloween firandet med pippi blev bra!

Kram

Saltistjejen sa...

Fina N!!!!!!
:-)
Vad kul att ni firar halloween! N måste älska det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...