tisdag 25 oktober 2011

I mitt eget Wordfeud vinner jag varje gång

Jag äger ingen sån där fancy Ajfån eller så. Jag tyckte jag var himla cool när jag köpte min telefon med en touchscreen för två år sen. Nu inser jag att jag är helt ute. Totalt ocool. Nu finns ju liksom Ajfån 397 ute eller nåt sånt och jag har fortfarande Samsung nånting. Fast med touch. Supercoolt i min värld. För två år sen. I alla fall har jag fått vara med och se på när ANDRA spelar till exempel Wordfeud. Verkar som ett roligt spel. Eftersom jag inte har en sån däringa mackapär får jag improvisera och har blivit helt besatt av min egen version av spelet; "Gissa - Ordet - På - Registreringsskylten - På - Bilen - Du - Möter (eller kör bakom)". Jag kör så himla mycket bil att det nästan blir tråkigt ibland. Därför hände det sig att jag började kika på bokstäverna på registreringsskyltarna på bilar runt om mig och började helt osökt att tänka på ord som detta kunde vara förkortningar på. NTN blev Nintendo, EMC blev Emancipation, JGA blev Jugar (spanska för spelar) unt så weiter. Ju längre ord desto bättre poäng. Och i brist på svenska ord får jag använda engelska och andra språk jag kan, men det måste vara rättstavat. 
Det har gått så långt att jag inte kan sluta. Jag har blivit beroende och kikar på varenda skylt jag kan hitta. Det går inte att stänga av. Och man behöver ju inte ens ha en annan spelare eller gå ut online på en telefon. Det finns liksom där hela tiden. Så himla praktiskt! Back to basic liksom. Skippa Wordfeud nu och börja med "Gissa - Ordet - På - Registreringsskylten - På - Bilen - Du - Möter (eller kör bakom)" istället!

Bild lånad.

12 kommentarer:

Linnéa i Denver sa...

Halloo Jollen. Jag vet inte om du fått mitt mail och min kommentar? Med risk för att vara en stalker (sista gången) Skicka mig din adress så skickar jag skivan!

Kram

Marina sa...

Jag kan trösta dig med att min telefon inte ens har en touchscreen... men någon gång ska jag också!
Den där registreringsskyltsleken har vi ofta gjort en variant på när vi varit på resor, då har det gått ut på att man ska hitta det kortaste ordet som innehåller alla tre bokstäverna i rätt ordning. Eftersom den som ropar högst och först vinner poängen, har det inte varit så lugna resor alla gånger...

Linnéa i Denver sa...

Waaaaat??! Hur gick det till?! Ja hon är en sjukt effektivt kvinna - nästan aggressiv. Hoppas att det inte var fallet ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken nyttig hjärngympa :)
Själv har jag en sån där telefon men vågar vägra wordfeud. Bättre att hålla mig till kurslitteraturen tänker jag. Risken är annars stor att wordfeud nockar böckerna ;)
God morgon.

Duktiga Tjejen sa...

Hehe, det gör vi oxå ibland i bilen! Och jag vill tillägga att Iphonen är min JOBBTELEFON (med fri surf och fria samtal), hade inte heller köpt en sån. Fast nu är jag beroende, hehe!

Malin-Charlotta sa...

Vilken klockren sysselsättning! Jag dissar allt som har med spel i mobiler och datorer att göra. Tycker det räcker som det är med att vi ska matas och 'bo' ständigt i den tekniska världen. Innan jag träffade min sambo hade jag inte ens någon tv, för jag ville ha lite lugn och ro kring mig under lediga stunder.

Tummen upp för kreativa lekar, utan teknik!

Ps/ du har jobbat på grymt med din vilopuls, Trillis! Jag är superimponerad!

Mariah sa...

jag tror jag ska börja med din variant istället, jag har ju en iphone. Men jag hatar att vara beroende av teknik. kan komma på mig ibland att jag sitter vid datorn, med tvn på i bakgrunden och telefonen i handen. FY!

Saltistjejen sa...

Underbart!!!! Gillar det mycket. Fast det låter som om du i mina öron då inte kommer pendla så mycket med tåget då... Där är det helt klart svårare att se registreringskyltar... ;-)

Monica sa...

Du har ju hittat på ett väldigt bra spel helt på egen hand:-)

Fru Fantomen sa...

Hahaha. Jag är helt fast i wordfeud-träsket. Otroligt vanebildande spel när man har en hjärna som gillar att klura :)

Camilla sa...

Ha ha, du är ju underbar! Jag spelar inte heller wordfeud, men jag har provat. ALLA runt omkring spelar så vi får väl se när jag börjar igen.

Min plats i solen sa...

Oj! Vågar jag ens tala om att min mobil inte ens har touchscreen, ingen internetuppkoppling och med andra ord fullständigt omodern. Men så använder jag ju i princip bara min mobil till att ringa med. De gånger jag kommer ihåg att sätta igång den. Familj och vänner suckar över min ovilja att ansluta mig till den moderna mobilvärlden. Men någon gång kommer väl även jag till skott. ;)

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...