torsdag 20 oktober 2011

Att bo granne med en hejarklack

Nyligen flyttade grannen ovanpå oss ut. Det var en lugn familj. En kvinna yngre medelåldern och hennes tonårsdotter. Alldeles lagom människor. Så flyttade de ut och in kom en lite vildare familj. Några barn, små pojkar, en mamma och en pappa, samt en mindre hejarklack. Barnen springer gärna fram till tio på kvällen och de är mycket svåra att få att sova. Det vet vi, för många kvällar gråter minst en av dem i flera timmar. Jag vågar inte ens tänka på vad vår granne under oss tänker när vi springer. I och för sig är det sällan rörigt hos oss efter klockan 19.00. Förutom när jag bestämmer mig för att hoppa runt och träna, men då är jag klar till åtta i alla fall.
Sen har vi märkt att familjen har en mystisk hejarklack boende hos sig. Oftare och oftare, på kvällar och helger, hör vi plötsliga, höga och ljudliga  "JA! YES!WOOOO!" (ska föreställa hejarklacksljud) från ett gäng manliga hejarklackare. Första gången funderade vi lite på vilken match de kunde tänkas titta på och hittade nån fotbollsmatch som kunde vart av intresse. Numera är det svårt. Det verkar som de tittar på varenda match i varenda sport i hela världen, så ofta sitter de och tittar på matcher (om det nu ÄR det de hejar på). Jag är lite nyfiken på vilka de här människorna är och hur det kommer sig att de skriker till då och då...Vad är det de hejar på? Och bor de med grannarna? Eller besöker de bara? Mystiken bara växer och växer. Jag misstänker att det är olagligt att borra hål i golvet och installera en kamera i smyg...

Fredag mina vänner! Min sista formtoppsdag till råga på allt. Nya utmaningar väntar nästa vecka så klart, men i helgen tar jag ledigt från träning och allt. Kroppen behöver en liten vila för att orka vidare och bli starkare.
Ha en fin fredag!

11 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahaha ja det där med grannar är lite lustigt. Här hör vi väldigt lite från våra måste jag säga. Era hejarklacksgrannar kanske inte kollar matcher så mycket utan kanske spelar de TV-spel?? Du vet typ Hockey eller fotbollsspel på Playstation eller X-box? Sådant kan ju låta som "riktiga matcher" och det kan de ju hålla på med i timtal....
Härligt med formtoppning! Hoppas helgen blir riktigt fin!
Kram!

Anonym sa...

Grattis!!! Nu är du i mål:) VAD HÄRLIGT! Jag är jätteglad för dig (ledsen dock för galna grannar... ) Kram

Duktiga Tjejen sa...

Uff. Älskar att bo högst upp! Vi har dock en stackars hund i lägenheten bredvid som skäller KONSTANT när den är själv (oftast runt 09 på helgen börjar det).

Beatatjata sa...

En veckas vila tycker jag! Aktiv vila, men ändå låta musklerna svälla ifred :-). Ser fram emot rapport (och nakenbilder?! ;-))

Jojjo sa...

Usch va jobbigt med störande grannar! Jag hade en som tittade på tv med surroundsystem som var så högljutt att det överröstade min egen TV. Att sitta i vardagsrummet och läsa när han såg på film var inte att tänka på. Det enda jag hör nu är när grannen pratar i telefon, haha. Och alla knakningar i väggarna som jag inte hittat anledningen till ännu. Förutom på somrarna när det är sommardanser och campingen är full, men det behöver jag inte tänka på nu när det är vinter och tyst på ön!

Monica sa...

Låter jobbigt med grannarna, här låter ingen annat än när det renoveras och det låter! Men inte ett ljud annars, varken morgon eller kväll och det kan kännas konstigt också. Antagligen är jag och maken värstingarna:-), vi pratar och jag kan hoppa runt till musik;-)

Träningen och livet sa...

Inte konstigt att barnen ovanpå inte kan sova om ni blir störda på våningen under!

Martina sa...

Fy vad drygt med högljudda grannar. jag rekommenderar er att säga till eller i varje fall lämna en anonym lapp så snart som möjligt för de kan ha svårt att ta det på allvar om de är vana att föra oväsen under en längre tid och tror att ingen störs...
Tro mig, jag vet....
/Tjejen som bor under ett kollektiv med universitetsgrabbar....

Marina sa...

Ta med något ätbart nästa gång hejaklacken drar igång och ring på och säg att du vill vara med ;)(Om inte annat så kanske du får reda på vad det är dom håller på med!)

Villa Frejas bokblogg sa...

Tur att vi bor i eget hus, jag hade ju dött av nyfikenhet ;)

Camilla sa...

Jag gissar att grannarna spelar tv-spel.
Spännande med formtoppen. Du får gärna berätta mer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...