söndag 23 oktober 2011

The event

Gårdagen bjöd på spänning och relativt god mat. Det "stora" jag skulle göra var "tyvärr" inte att byta jobb eller peta rektorn (även om det skulle varit fantastiskt roligt! Ser fram emot den dagen!) som Monica gissade på, utan lite mindre drastiskt för en utomstående. Jag har ju pratat länge om att klippa håret och igår var det äntligen dags! Tanken hade fått mogna ett par månader och nu kändes det helt rätt. 
Mitt hår hade blivit ganska långt, sträckte ända ned till mitten på ryggen då det var utsläppt. Ändå är det ju så att det inte blir mycket gjort med trasslet. Jag brukade växla mellan två flätor, en fläta och en hårklämma. Typ. En gång då och då plattade jag håret och hade det utsläppt, men när man jobbar med små barn är det liksom lite i vägen. Jag får hår överallt, i munnen, ögonen och på vintern blir det så där elektriskt och drygt. Så jag stod i valet och kvalet, Behålla? Klippa? Och HUR kort skulle det få bli? Jag var lite sugen på väldigt kortklippt eller lite mellan. Så allvarlig var jag att jag till och med skrev ut bilder från internet på hårfrisyer jag kunde tänka mig och tog med till frisören! Har aldrig hänt tidigare, men nu var det ett stort beslut.
Frisörskan var mycket hjälpsam och klippte och skulle sen platta håret och klippa till lite mer. När hon plattat klart och skulle sätta igång med lite mer klippning ursäktade hon sig plötsligt och sprang iväg ut i personalrummet. Sa nåt om att det hänt en olycka. Jag satt kvar och fattade ingenting. Efter några minuter kom hon tillbaka med ett betryckt ansiktsuttryck och sa att hon inte kunde fortsätta. Hon sa att hon var gravid och hon hade fått en blödning. Givetvis var hon mycket illa berörd och väldigt uppjagad stackaren. Vi fick ett hastigt avslut och hon sa att jag fick komma tillbaka i veckan om jag inte var riktigt nöjd så klart. Nu hoppas jag mer att frisörskan mår bra och att bebisen är okej...Lite väl dramatiskt hårklipp kan jag tycka.
Resultatet? Här får ni det!

Givetvis är vi klädda så här varje dag när vi går till jobb och förskola. Om ni trodde annat menar jag!

Kvällen blev sen lyckad med spansk tapas. Inte lika gott och spännande som vi trott, men det var en mysig restaurang och vi hade mycket trevligt. Det är inte ofta det blir utgång så det var fantastiskt roligt! Det godaste vi åt var dadlar inlindade i serranoskinka, lite lätt brynta. Det var ruskigt gott och något vi nog ska prova på hemma nån gång. Impa på några matbesökare kanske!

Idag blir det dans med dottern och lite mer soffhäng. Städningen får nog vänta till i veckan. Det känns så! Trevlig söndag!

18 kommentarer:

Marina sa...

Stiligt! Tut i oturen i alla fall att hon hann färdigt, det kunde ju ha blivit hälften gjort ;) (Hoppas det gick fra för din hårfrisörska också...)

Camilla sa...

Så fina ni är båda två på bilden. Frisyren blev ju jättefin. Tur som sagt att hon hann klippa hela frisyren. Hade sett lite lustigt ut med långt på ena sidan.

Sara sa...

Väldigt snygg frisyr! Du passar jättebra sådär. Har själv tänkt något liknande, men jag har ju problemet att jag måste först spara ut håret. Visserligen växer det ganska fort, men det tar ju ändå sin lilla tid.

Duktiga Tjejen sa...

Mycket snygg frisyr och klänning! Din dotter är alldeles bedårande också.

Vad hemskt för frisören, hoppas verkligen att hon inte förlorade sitt barn!

Steel City Anna sa...

Jättefin bild! :)

Malin sa...

Jättesnyggt! Jag funderar på att låta mitt växa lite till sedan donera. Tror man måste ha minst 10 inches för att ge till locks of love. Gjorde det för några år sedan.
Färgade du också?

Monica sa...

Vilken dramatik! Tycker det ofta blir sånt när man väl ska göra något viktigt. Du passar väldigt bra i den längden på håret, snygga är ni båda i era fina klänningar. Minns jag själv klippte håret ungefär i den längden i din ålder, ja frisören klippte, sen hade jag så från jättelångt till det lite halvkorta i en del år och tänkte att riktigt långt ska jag inte ha igen men det har jag och trivs i det med. Men håret är som sagt mer i vägen och måste snos ihop oftast. Känner igen det där när det hamnar i munnen, när det blåser, kan vara liiite irriterande:-)

Unknown sa...

Vad fint det blev. Du passar väldigt bra i den frisyren. Inte ofta det blir så dramatiskt när man ska klippa sig. Hoppas det gick bra för henne och bebisen.

Mariah sa...

oj, stackars frisör. Hoppas att allt ordnade sig med henne! Och du blev ju SKITSNYGG i håret!! Älskar din hårfärg, verkligen jättefin. :)
kramar till dig!

Jojjo sa...

Riktigt snygg frisyr! Och stackars frissan, hoppas det gick bra för henne... Dadlar i bacon är det bästa jag vet, antar att serranoskinka funkar minst lika bra! Och riktigt enkelt att göra, jag kan äta hur mycket som helst haha

min tekopp sa...

Vilken fin bild på er två. Frisyren blev väldigt snygg, passar dig perfekt. Ditt hår ser så härligt glänsande och friskt ut, tjusigt. Kram

Anneli Stålberg sa...

Vilken dramatisk hårklippning men det blev verkligen supersnyggt. Ni är så söta, både du och dottern :)

Malin-Charlotta sa...

Åhhhhhh Jihsses vad vacker du är! Så väldigt snyggt, Trillis! Åh färgen är helt underbar, nu blir jag sugen på lite rödlätt ....

Men vilken dramatisk klippning, hoppas verkligen att allt gick bra.

Kram till fina tjejen!

Katarina sa...

Stiligt! Kul att se dig med dottra på samm bild! Jättefina.

Kram

Saltistjejen sa...

Vad fin du blev! tycker du passar otroligt bra i nya frisyren. Men FY så hemskt det blev med besöket! Hoppas verkligen att det fick ett lyckligt slut.
Låter himla mysigt att ni fick en sådan fin kväll ute också. Och DU vad snygga du och N var i era vanliga vardagskläder!!! :-)

Anonym sa...

WOW! Supersnyggt! Älskar röda håret med gröna klänningen :-) Härligt med förändring :-) Glad att du haft en sådan skön helg!

Linnéa i Colorado sa...

Jag gillar ditt hår!
Har du fått mitt Email? Skicka mig din adress så skickar jag skivan! Kram

Emmama sa...

Hoppas verkligen allt gick bra! Du blev jättefin och vilka fina tjejer på bilden! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...