söndag 9 oktober 2011

Lovely måndag!

Så vaknade jag upp till den riktiga måndagen i alla fall. Ingen frost i natt. Bara regn. Igår var jag lite orolig att regnet skulle frysa över natten och sen orsaka hal vägbana. Vi har inte satt på vinterdäcken ännu. Det känns lite tidigt. Eller? Ska man göra det nu? Med tanke på min teori om snö en månad tidigare varje år bör snön vara här när som helst (fast helst i februari faktiskt).Gah! Nej. Jag vägrar. Om man ignorerar det faktum att snön kommer varje år, kanske den inte gör det? Tankens kraft liksom. Jag har nog aldrig fruktat snö och kyla så mycket som i år. De två senaste åren har satt sina spår. Vintern är lika med mardröm för mig nu.
Jag vet att jag upprepat detta minst tusen gånger tidigare, men jag kan inte låta blir. Det är lite som terapi för mig. Jag bearbetar min vinterskräck offentligt på bloggen...

Idag är det måndag och jag är glad för att:

  • vi hade en superskön och slapp helg
  • måndag betyder att det snart är fredag igen
  • det är bara två veckor kvar av formtoppen, lite mindre faktiskt
  • julen närmar sig, första advent står runt hörnet : D
  • det var inte frost i natt
  • jag har den bästa familjen i världen!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon!! :-) Jag ÄLSKAR hösten!! Fast jag gillar iofs alla årstider.. Jag körde ett pass på din rekommendation imorse och jag mår lite illa nu.. skratt. Tänk att du bara har 2 veckor kvar av din formtoppning!! Är du nöjd? Du är nog stark som sj**ton med tanke på passen du kör.. Jag har 2 veckor kvar på min utmaning sedan blir det nya mål. Ha en härlig dag:)

Unknown sa...

Ja usch för vintern. Jag längtar inte alls. Vad skönt att inse igår att det inte var måndag, då känns nästan helgen lite längre.

Ha en underbar vecka! kram

Alexi sa...

Så fin lista, gör en verkligen glad =D. Nu blev jag sugen på att börja julbaka hehe men får nog hålla mig någon månad till annars klagar älsklingen på att han måste äta upp allt :p.

Jojjo sa...

Jag HAR inte ens vinterdäck till min bil än, haha. Beställde dock på nätet förra veckan så jag hoppas de dyker upp snart. Har kompisar i Norge som inte kunde åka hem till Oslo från Trysil pga snön, de fick vända till Trysil igen. Livsfarligt med 1 dm snöglopp utan vinterdäck. Hua.

Emmas Bokhylla sa...

Ajda, det later inte bra, men med pepp och stod pa bloggen sa kanske det blir battre? Jag har aldrig varit sa nere, men det har varit nara...novembermanader da man inte har sett solen overhuvudtaget etc., da har det varit pa gransen....

Men om vi peppar och pratar om det, tror du itne att det blir battre?

Kramar!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag ser faktiskt fram emot snön, rikligt med snö. Samtidigt fruktar jag den eftersom jag numer åker tåg och tåg har en tendens att inte gå när det har snöat nån ynka millimeter.

Johanna sa...

Jag är livrädd inför vintern, har bott i Schweiz de senaste två vintrarna och där har det alltid räckt med halsduk och tunn filtjacka hela vintern, har dock fått skräckhistorier berättare för mig om den nya svenska kylan och vet inte riktigt hur jag ska förbereda mig.

Stef sa...

Ja snacka om att man är lite nervös! Men vi får hoppas på en mild vinter! kramar

Duktiga Tjejen sa...

Älskar att du på måndagen skriver - snart fredag!

Vinterdäck på strax igen. Ser inte fram emot vinter, fast samtidigt gör jag ju det nu av andra mycket viktigare skäl! :)

Amy sa...

Här har maken redan satt på vinterdäcken. Ganska skönt tycker jag eftersom det kan frysa till ganska snabbt och han pendlar till jobbet.
Hoppas du får en trevlig måndag!!

Steel City Anna sa...

Du är inte ensam om vinterskräcken, det här är snäppet värre http://blogg.aftonbladet.se/schulman/2011/10/stanger-for-vintern
:)

Malin-Charlotta sa...

Skräck är till för att bearbetas och sedan släppas ut. För plötsligt, får den nämligen inte längre plats inombords...

Anneli Stålberg sa...

Må vintern dröja länge ännu :)

Ylva sa...

Jag håller med dig. Jag tycker också att de två senaste vintrarna med all snö har skrämt en på något vis. Jag som bor långt ner i landet är ju definitivt inte van vid en massa snö och jag bara hatar att behöva ge mig ut och köra på hala eländiga vägbanor. Vi får hålla tummarna hårt så kanske vi klarar oss med liiite snö iallafall ;)

Västmanländskan sa...

Vilken bra måndagspepp!
Jag hoppas också att vintern ska hålla sig borta ett tag till, men förra året var det ju riktigt besvärligt även här i Skåne.

Anonym sa...

Längtar verkligen inte till vintern. Jag fryser ju redan nu.. Det är inte mysigt att vara ute på rastvakt i snöstorm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...