fredag 9 november 2012

Det blir väl jul ändå?

"Snöstormen" häromdagen, lämnade kvar en hel del snö. I alla fall igår. Idag var det mer eller mindre borta igen. Inte mig emot. Jag är inte direkt nån snöfantast för att vara ärlig.

Dottern i snön.

Dottern däremot, hon älskar visst snö. Hon säger att hon saknar Sverige eftersom hon vill ha snö. Total news för mig.
När jag gick med henne till skolan igår morse, tittar hon upp på mig och säger:
- It is Christmas Day, isn't it?
- Njae, inte riktigt ännu.
- Men mamma, det är ju SNÖ!
- Ja, jag vet. Men bara för att det är snö betyder det inte att det är jul. Kanske att det är närmare jul. Och här, kan jag berätta, kanske det inte är snö på julen. Inte som i Sverige.
(Att jag alls säger detta känns konstigt. När jag var liten var det visst snö varje jul i princip. Men sen hände nåt. Det var väldigt lite snö, om någon alls, på de kommande 15-20 åren. Och så för tre-fyra år sen vändes hela världen upp och ned. MASSOR med snö. HELA vintern. Hela Sverige. Med start typ oktober. What is up with that?)

N vänder snabbt på huvudet och tittar på mig med stora ögon.
- Ingen SNÖ!! Det blir väl jul ändå, fast det kanske inte är snö??!!

Apropå jul. Julpyntet i affären är uppe nu. Julkänslan kan komma!

2 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Himla coola vinterkläder hon har :)

Malin-Charlotta sa...

ÅHHH vad fin hon är!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...