lördag 17 september 2011

Det finns också vackra saker

Nu finns det inte bara kissande gubbar längs vägkanten på väg till jobbet mitt, det kanske lät lite så när jag skrev mitt inlägg för någon dag sedan. Det får ni inte tro.
Igår var en sån där vacker morgon, inget regn och inga regnmoln som förpestade himlen, utan bara soluppgång. Jag börjar min resa till jobbet ungefär vid den tidpunkten när solen precis vaknat till liv och påbörjat dagens vandring över himlavalvet. Det kastar ett alldeles speciellt ljus på åkrarna och strilar så vackert genom trädens fortfarande gröna lövverk. Det ligger något drömskt över landskapet om hösten, när naturens skönhet samarbetar på bästa sätt och då träffar det rakt i hjärtat. Igår var en sån morgon. Sovande tidsslitna, röda ladugårdar som lyser upp vägkanten med sin vackra form och färg, vackert roströda kossor som betar ovanpå ruinerna av en gammal by, åkrarna som ligger öde och utmattade efter höstens avslutade skörd och det härliga lugn som infinner sig när man nästan är ensam på vägen i bilen. Tänk vilken underbar start på dagen! 

Idag ska jag och dottern träffa mamma i storstan och vi ska ha en trevlig dag tillsammans. Jag hoppas er dag blir lika trevlig! Passa på att njuta av den fina hösten och se det vackra i det lilla här i livet. Det är de små detaljerna som gör skillnad.

10 kommentarer:

Mrs Clapper sa...

Det låter verkligen vackert...

Villa Frejas bokblogg sa...

Tur att det inte bara är kissande gubbar längs vägen ;) Visst är det vackert om morgnarna, just precis i det där "vakna-ögonblicket" när dimman lättar och solen går upp!
Ha en fin lördag. Kram.

Marina sa...

Det är väl just de detaljerna som gör Sverige så svenskt :)

Miss H sa...

Svar:

Absolut!! JAG själv har absolut svårast att kunna förlåta mej själv!!!
Känner ofta att jag inte är värd det och det... :/ Trist att man är så hård mot sej själv..!

Hoppas du får en underbar helg!*

Duktiga Tjejen sa...

Älskar din attityd!!

Förövrigt blå himmel i Sthlm idag. Jag sitter just nu på balkongen och svettas i solen i bikini. Aaah... Njut av dagen med mamma och dotter!

Johanna sa...

Ha en go helg!

Monica sa...

Idag är det en strålande vacker höstdag så hoppas det är lika hos dig och att du fick en rolig tid i storstan:-)

ZtorZillen sa...

Haha! Underbart att det inte bara är kissande gubbar där!

Saltistjejen sa...

Låter som ni har en riktigt härlig mysdag!!! Jag tycker också mycket om hösten. Den där klara och vackra med hög mysfaktor! :-)
Kram!!

Unknown sa...

Ja den här delen av hösten är verkligen fin. I alla fall när solen skiner. Det blir en drömsk känsla som du säger. Jag var ute och njöt av hösten igår. Väldigt härligt.

Ha en underbar helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...