söndag 18 september 2011

LIte mer kärlek kan jag nog skicka tycker jag

Idag är det söndag och jag sitter här i soffan och väntar på att familjen ska vakna. Söndag är som bekant städdag i vår familj. Ibland tar jag mig an uppgiften med glädje. Glädje kanske var att ta i. Mer en svag entusiasm. Idag är den entusiasmen nere på minus. Funderar på att skjuta upp städningen till en annan dag. Tisdag kanske. Eller torsdag. Inte idag.
Vi ska gå på minidans med lillan idag också. Det har äntligen börjat här i vår stad! Förra hösten åkte vi till storstan vid nio varje söndag i tio veckor. Ett evigt trassel och jobbigt som sjutton. Nu går vi gatan ner vid halv elva, fem söndagar. Lagom! Så svenskt och härligt. 
Sen är det dags att tvätta. Det går inte att skjuta upp tyvärr. Det ser skralt ut i garderoben inför den nya veckan. Kanske gymmet senare då. Färga håret. Börjar bli grått igen. Äsch, lika bra att sätta igång. Så här blir det inga dammtussar eliminerade. 

Jag fick ju en liten award tidigare i veckan av fina Lotta och den skickade jag vidare till ett gäng. Bland annat söta, fina, rar Duktiga Tjejen. Hon bollade minsann tillbaka den till mig! Det måste väl få vara ett fint betyg? Och jag tänker tacka och ta emot så att jag kan tipsa om lite fler bloggar som jag gillar. Jag tänker inte svara på samma frågor utan bara hoppa till nomineringar. Frågorna som de nominerade ska svara på är:


1. Varför började du blogga?
2. Vad har du för mål med bloggen?
3. Vilka bloggar följer du?
4. Vad har du förfavoritfärg?
5. Vad har du för favoritfilm?
6. Vilket land/länder drömmer du om att besöka?


Jag vill nominera följande fina personer:

Malin-Charlotta för hennes enorma livslust och glädje som genomsyrar hennes blogg. Den inspirerar till att bli en bättre människa och se det goda i livet. Man väljer sin egen väg, för den är alltid bäst för en själv.

Emmas bokhylla som skriver om just det kanske gissat: böcker. Alltid fina tips på lite annorlunda böcker, inte alltid de vanliga som brukar dyka upp på varenda bokblogg. Hon skriver inte bara om böcker utan också om livet på en den afrikanska kontinenten, kulturkrockar och kulturmöten och glädjen över att få paket från Sverige då och då.

En bok om dagen som också driver en bokblogg. Hon är generös med sina boktips och jag har hittat massor med guldkorn just där. Dessutom är hon outtröttlig i sina pocketbyten. Flera gånger om året arrangerar hon pocketbyten mellan oss bloggare för att förgylla våra bokliv. Fantastiskt! Nu är hon igång med ett byte till så passa på att vara med!

Camillas tankar som är en inspirerande blogg med vardagsbetraktelser och familjeglädje blandat med hot topics då och då. Det är en glädje att följa hennes tankar och familj. Naturen är något som präglar henne och hennes familj och jag blir själv sugen på att bli scout till exempel, när jag läser hennes inlägg om barnen som åker på scoutläger och annat skoj!

13 kommentarer:

Malin sa...

Dans låter trevligt, tvättning mindre så. Ha en skön söndag!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ta städningen en annan dag. När man inte känner för det brukar en uppgift sällan utföras bra ändå ;)
Bra bloggtips kan man aldrig få för många av.
Kram.

Camilla sa...

Tackar, tackar! Härlig beskrivning av min blogg :-)
Jag återkommer med svar på frågorna.

Här skulle det behöva städas, men jag har en känsla av att det inte blir idag heller.

Madeleine sa...

Gillar inte söndagar heller, men idag sitter jag nedgrävd bland läxor så jag hoppas att dagen går fort.
Rolig utmaning förresten :)

Duktiga Tjejen sa...

Fin ord om mig <3

Håller med föregående- skjut upp städningen! Du skulle bara veta hur det ser ut här...

Monica sa...

Kul med dansen för lillan och skönt ni har nära nu. Och alltid roligt att få anledning att komma ut, ofta händer det nåt trevligt eller träffar du/maken andra föräldrar du/ni inte skulle mött annars. Usch ja städning kan kännas tungt, kanske du hoppade över den eller kan man göra en liten snabb variant, plocka undan och fixa till lite i ett enda svep:-), lite njutning önskas dig också:-).

Marina sa...

Spara du städningen - den finns kvar en annan dag också!

Jojjo sa...

Tack för påminnelsen om att jag har tvätt i tvättstugan, haha. Och ja - skjut upp städningen!!

Maud/En bok om dagen sa...

Men åh! Tack för de fina orden! ;-)

Steel City Anna sa...

Usch ja, ibland har man verkligen inte vare sej kraft eller motivation till städning. Men en dag så finns den bara där :)

Anneli Stålberg sa...

Grattis till ännu en välförtjänt award! Hoppas att städningen gick bra idag :)

Malin-Charlotta sa...

Åh Trillis! Tack för den kärleken! Nu är det min tur att få härlig gåshud på kroppen. De orden du beskriver min blogg med är precis mitt budskap till Er! Vilken start på min måndagmorgon, jihsses!

Ska svara på frågorna ikväll. Tack än en gång, vännen.

Kärlek till dig!
ps/ städa?? ..ähh..det kan vänta ;-)

Emmas Bokhylla sa...

Men vad gullig du är, vad glad jag blir!! Hur kunde jag missat det här? Det har varit en tuff vecka... Och vilken fin beskrivning, vad glad jag blir!! Åh, vilken pepp! Nu måste jag bara fundera på vilka jag skall ge den till, det blir himla svårt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...