onsdag 7 september 2011

Igår var en sån dag...

Igår var en sån dag då jag verkligen undrade om jag valde rätt yrke för tio år sen när jag började på universitetet. Under i princip hela dagen var det som om en katastrof avlöste en annan. Jag behövde bara vända ryggen till så var det nåt annat som hände. Såna dagar längtar jag bara till dagen är slut, till fredagen är kommen, till ett annat jobb, en annan stad. Vart som helst egentligen. Tyvärr var också gårdagen den dagen då vi hade föräldramöte och var tvungna att stanna kvar till strax före åtta på kvällen. Perfekt tajming liksom. En arbetsdag på lite mer än tolv timmar en sån dag när man bara vill gå hem och dra täcket över sig och "glömma" att gå till jobbet nästkommande dag.
För att klara eftermiddagen och kvällen köpte jag en cola och en red bull som enligt reklamen ska ge mig vingar. Några vingar kände jag inte av, men däremot ett akut kissnöd! Mitt i mötet dessutom. Superbra tajming även det. Jag satt halva mötet och undrade hur jag skulle klara mig genom. Till slut gick det inte så jag reste på mig och fick anstränga mig för att gå normalt och inte kuta till toaletten. Väl inne på dass turbokissade jag det snabbaste jag kunde. Inte nog med kissandet, jag fick också skakningar av allt koffein. Helt speedad var jag.

Jag hoppas för mitt liv att idag blir mycket bättre för jag pallar inte två dagar på raken med katastrofer och galenskap. Inte denna veckan i alla fall. Wish me luck!

20 kommentarer:

Linnea i USA sa...

Yikes, Kram!

Kim M Kimselius sa...

Önskar dig verkligen en underbart, härlig dag. Känner igen det där med att bli alltför speedad av koffein! Inte bra.
Tack för morgonskrattet du gav mig genom det här inlägget. Nu ska jag gå och göra mig klar inför dagens föreläsning i en skola...
Kram Kim

Unknown sa...

Åh stackars dig. Den typen av skoldagar är så galet jobbiga. Och ett möte med tjatiga föräldrar på det. Du är en sann kämpe helt klart. Läraryrket är för de starka!

Önskar dig en underbar dag idag! kram

Saltistjejen sa...

Oj! Sådana dagar har nog alla ändå oavsett jobb. Just när allt är jobbigt, strular och itne går som planerat. Men jag hoppas verkligen att det blir bättre imorgon!
Kramar!!

Jojjo sa...

Hahaha, älskar ordet turbokissa! Red Bull ger mig hjärtklappning och snudd på andnöd, riktigt läskigt är det! Drack en sån en gång när jag jobbade som croupier för att jag var så galet trött. Jag var tvungen att lämna över spelbordet åt en kollega en stund, trodde jag skulle svimma! Läskiga grejer, det där. Hoppas du kunde sova sen?

Och hoppas du får en mycket bättre dag idag!!

Duktiga Tjejen sa...

Hoppas verkligen att denna dag blir bättre...

Och håll dig borta från Red Bull! Det finns en anledning till att den var förbjuden i Sverige under en lång tid... :(

Marina sa...

Sådana dagar måste man få ha då och då - huvudsaken är ju att de inte kommer för ofta!

Camilla sa...

Sånna dagar är jobbiga. Kul att du delar med dig i alla fall. Hoppas verkligen att din dag idag blir bättre.
Sen spelar det nog ingen roll vilklet yrke man valt. Alla jobb har sina dåliga dagar eller perioder.

my sa...

Usch, din stackare!! Det är inte kul med sådana dagar!!

Hoppas idag blir mycket bättre! Att du får en stor kram av en av ettakluddarna (som vi kallade de små när vi gick i skolan), att solen skiner in genom klassrumsfönstret eller att något annat litet vardasmirakel tittar förbi och gör allt bra igen.

Massor med styrkekramar från Belgien

Monica sa...

Det är bara så, rena vansinnesdagarna ibland och omänskliga och värst är att ingen annan begriper hur det kan vara, i alla fall känns det så. Hoppas det blir bättre torsdag, fredag.

Emmas Bokhylla sa...

Hoppas den har dagen blir battre!
Kram!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Hoppas verkligen att dagen idag blir mycket bättre! =)

Johanna sa...

Turbokissa - fantastiskt ord!

Hoppas dagen idag blir bättre!

Stef sa...

Åh sådana dagar är inte roliga, man vill bara hem och inte minnas något av dagen och som du säger "glömma" att gå till jobbet nästa dag. Det blir säkert bättre imorgon! :) En ny dag, nya möjligheter! kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Men tack för att du delar med dig av tips som inte fungerar :) Ska jag ta med mig i min framtida yrkesroll - ingen cola och red bull ;)
Hoppas den här dagen på alla sätt har varit bättre.
Kram.

Steel City Anna sa...

Falsk marknadsföring, det där med vingarna. Ska ringa PLUS :)

ZtorZillen sa...

Men åh...vet vad du menar! Haft samma problem jag med på jobbet..å det där med redbull känner jag igen, hänt mig också! Undra om det är så att vissa tål koffeinet bättre än andra? Eller vad det nu kan bero på?

Malin-Charlotta sa...

TURBOKISSA ??! *asg* x 10.000000 !!

Du är för go, Trillis som fyller vardagen med humor och allvar i samma koncept. Du är verkligen en gåva till skrivandes värld!

Å nu ska jag önska dig en rosa dag imorgon!

Malin-Charlotta sa...

Gha ..har så bråttom då mitt liv går i TURBO nu ! Haha! Om du vill få något annat att tänka på, titta gärna in på min blogg vid tillfälle, där jag publicerat del 2 i min lilla frågeställning. En riktig tankenöt faktiskt ;-)

Anneli Stålberg sa...

Fast när man blir kissnödig så känns det som om man får vingar, så att man ska komma fort in på toaletten :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...