onsdag 28 september 2011

Operation Beautiful

I måndags på väg till gymmet fick jag syn på en gul lapp som glimmade på en bänk i mörkret. Numera är det mörkt vid sju då jag kilar till träningen och det var knappt att jag såg den där lappen. Det är klart jag blev nyfiken på vad det kunde vara så jag var tvungen att gå fram och titta närmare på den. Till min förvåning var det ett litet budskap skrivet:

Denna bänk är reserverad för vackra personer som du!

Tyvärr var det så mörkt att det inte gick att ta kort på lappen (min mobil är verkligen ingen fotomobil), men så stod det. Vilket underbart meddelande!
Igår gick jag in och tittade på hemsidan. Vilken underbar hemsida och vilket fantastiskt projekt!
Det går ut på att sprida budskapet att vara nöjd med sig själv, älska den man är och må bra. För att göra detta uppmanas man sätta upp post-it-lappar med fina budskap för folk att se. Dessa kan man ta kort på och skicka in till hemsidan så läggs de upp där också. 
Gör det ni med! Upp med en post-it-lapp och sprid budskapet vidare. Gör världen lite vackrare, post-it-lapp för post-it-lapp! 

Från hemsidan operationbeautiful.com

20 kommentarer:

Marina sa...

Kul ide! Nu tror jag väl kanske inte att det är någon bra ide att sätta upp små papperslappar här, men jag kan ju tänka tanken :) ha en bra dag!

Katarina sa...

Så roligt att finna denna lapp, du satt väl dig där genast!

Kram

Linnéa i Colorado sa...

oh oh oh! Jag har sett sådana lappar! Vad roligt att de ingår i ett projekt! Min mamma har en lapp på sin spegel där det står ; du är vacker.

Fint att läsa det varje gång man går förbi och perautomatik kritiserar sig själv

Duktiga Tjejen sa...

Vad gulligt!

Unknown sa...

Vilket roligt projekt. Jag har inte sett några lappar men kanske skulle se till att sätta upp några. Kul grej!

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh vilken fin idé. Det är nyttigt att ofta höra hur fin och bra man är. Det är ju något sant man ofta förminskar för sig själv, dumt nog.
Kram.

Beatatjata sa...

I like it!

Kanske får ta med en lapp idag när jag ska göra cellprov och sätta upp i taket ovanför stolen för DÄR känner man sig sannerligen inte så vacker :-)

Lotta sa...

Jag älskar det! Vilket fantastiskt budskap! Anynom goodwill till den som behöver det:) Jag ska fundera på hur jag kan göra någon lycklig... Thanks for sharing:)

Johanna sa...

Härligt! Älskar sådana projekt, all elakhet behöver vägas upp med lite goodwill ibland.

Min plats i solen sa...

Underbart! Och de där fina orden ochde leenden som de ger oss behöver vi alla. Mer positiva lappar åt folket! :)

Kram till dig

Mariah sa...

åh, vilket fint projekt. Det behövs verkligen i en värld som denna! :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Ja det var ett fint initiativ! =)

Steel City Anna sa...

Det är ju en trevlig variant av klotter :)

Mia sa...

Underbart projekt!! Jag ska börja skriva lappar direkt :) Finns väl inget härligare än att få ge någon positiba kommentarer eller att få det själv :)

Saltistjejen sa...

Underbart! Ska kolla hemsidan lite närmre också!
kram!

Mrs Clapper sa...

UNDERBART!!! Jag kommer definitivt föra budskapet vidare!

Malin-Charlotta sa...

Vilken fantastisk handling !!
Då för vi budskapet vidare då, Trillis? :)


Kram

Västmanländskan sa...

Ett härligt sätt att glädja någon på!
Jag undrar om det kanske är du som gladde mig idag med ett grönt paket? ;)

Anneli Stålberg sa...

Vilken helt underbar idé. Måste in och kolla den hemsidan.

Monica sa...

Det var ingen dum idé utan en bra:-), får väl smyga omkring med lite lappar här:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...