söndag 18 september 2011

Tänka positivt och en måndagslista

Det var ju inte en underbar dag igår med tanke på att det var städdag och jag var mindre sugen på att dra fram dammvippan och sätta igång. Dagen förflöt ganska bra i alla fall. Det bästa var att under tiden som dottern dansade fick föräldrarna använda gymmet i samma byggnad. Snacka om lyx och att slå två flugor i en smäll. Det var roligt att få testa ett annat gym, även om jag fortfarande föredrar "mitt" eget. Dottern älskade dansen och sken som en sol när jag kom och hämtade henne. Win-win situation. Efter det gick vi hem och jag satte igång med städet och tvätten. Det tar ju inte så lång tid egentligen, men bara tanken på att sätta igång ibland får mig att vilja krypa ned i sängen och dra täcket över huvudet. Det positiva nu är ju att det är rent och fint, alla kläder är tvättade och vikta/hängda och veckan kan börja fräscht. 

Idag är det måndag och jag är himla glad för att:

  • jag städade igår i alla fall...
  • söndagar med dans kommer att vara en bra stund både för dottern och mig eftersom jag kan gymma under tiden
  • vi hade en mysig stund med mamma i lördags i perfekt väder. Bättre kunde det inte bli!
  • på söndag är det barnkalas för lilla systersonen. Jättetrevligt blir det!
  • det är fem veckor kvar av min formtopp. Sen sätter vi nya mål att uppnå.
  • snart är det minsann jul! Jag och maken planerar redan!
  • denna veckan börjar alla bra TV-program.
  • jag har min älskade familj som är så fantastisk!
Vad är ni tacksamma för idag?


13 kommentarer:

Jojjo sa...

Kan du inte blogga mer om din träning? Jag kan behöva en spark i baken och lite motivation, haha

Stef sa...

Så roligt att dottern gillade dansen! :) Vi skulle också städat igår men vi nöjde oss med att ta hand om tvätten! Ischlo jag känner igen det där, inte alltid superkul att städa! Men man är sådär nöjd med sig själv efteråt! Bra jobbat! kramar

Miss H sa...

Svar:
Hehe, förstår det!!
Varför kunde ni inte åka dit i år för?

Marina sa...

"Snart jul"...hugaligen...säg att det är ett tag kvar i alla fall!

Villa Frejas bokblogg sa...

Här har vi också börjat få julkänslor minsann :) De brukar infinna sig så här års faktiskt.
Duktig du är som tog tag i städningen. Visst är det skönt efteråt!
Kram.

Duktiga Tjejen sa...

Vad bra att kunna gymma samtidigt som dansen!!

Jag är tacksam för massor med saker, tex att jobbet bekostar min iphone så att jag kan läsa ditt inlägg nu :D

Monica sa...

Det är ju otroligt bra med gym i samma byggnad! Och hela familjen blir pigg med glatt blodomlopp:-), förstår städning och allt gick som en dans sedan:-) och visst är det skönt med fräsch måndagmorgon, härligt! Och julen står snart för dörren;-))

Smaljeansen! sa...

Fin lista :)

Saltistjejen sa...

Härligt att det blev en så kul upplevelse för N med dansen! Och jättefint att ni kunde gymma så länge. Sådant är guld!
Hoppas nu att din vecka blir riktigt bra!
kram!

Malin-Charlotta sa...

Jag är övertygad om att din fantastiska familj är stålande överlyckliga att de har DIG!

Å med de orden tycker jag du ska ta en kik hos mig när tid finns..

Måndagskramas

ZtorZillen sa...

SV: nejdå, inte alls. Skönt med ärlighet å sådan pepp. Du är bäst!! Älskar din måndagslista! vill också börja planera inför jul, vad planerar ni?

Anneli Stålberg sa...

Underbart med måndag. Då kan man skriva och ägna sig åt sig själv lite igen :)

Min plats i solen sa...

Älskar din måndagslista! Ha en strålande fin vecka! :)

Kram till dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...