torsdag 29 september 2011

Fredagsglad

Trots huvudvärk och ingen tillgång till alvedon eller annan drog denna fredag morgon, känns livet som en fest. Jag är fredagsglad! Inte för att veckan varit speciellt jobbig eller speciellt rolig på nåt sätt, det har lunkat på, men bara för att den glada känslan finns där. Plötsligt händer det menar jag! Det glada humöret. Nu gäller det att hålla fast i den! Därför gör jag en fredagslista!
Dessa glädjeämnen finns i mitt liv i denna stund:

  • det är fredag! Duh! Det betyder två lediga dagar!
  • what was up med gårdagen? Sommarvärme?! Love it. Helt klart värt att bli fredagsglad. Kanske är det lika varmt idag också? 
  • jag vann ett träning/USA/mys-kit från Beatatjata idag som kommer med posten. Hur härligt är inte det?
  • på gymmet har de fixat två nya löpmaskiner som är riktigt bad ass! Inbyggd fläkt på varje som fläktar bort svetten i pannan. Lyx! Önskar jag kunde dra med en av dem hem...
  • jag har höjt vikterna på gymmet och känner jag urstark!
  • dessutom vann jag en av Monika Hääggs böcker tidigare i veckan som kommer med posten. Äntligen får jag läsa en av hennes böcker! Ni ser, nu måste jag säga upp mig från jobbet. Har ju inte tid att läsa.
  • det går så himla bra för några av mina elever. Förra året var vi så oroliga för dem, men nu har det börjat lösa sig. Och jag är glad och lättad!
  • ikväll kommer syster M och spenderar natten och imorgon far vi till en barnloppis i grannstaden. Håll tummarna att vi får saker och ting sålda!
  • min familj så klart. Vad skulle jag göra utan min man och dotter?
  • det är fredag! Kanske jag skrev? Men det tål att upprepas igen. 
Ja, det blev en diger lista! Nu ska jag försöka ta reda på om det går att inhandla huvudvärkstabletter på nån bensinmack? Ni vet, de där mackarna med de vanliga namnen. Finns det tror ni? Jag verkligen älskar att apoteksmonopolet är brutet! Livet är så mycket enklare! Det är jag också glad för denna fredag.




Till min make :)


Happy Friday!

16 kommentarer:

Beatatjata sa...

Hurra! :-)

Alvedon osv finns för det mesta på mackarna. Ha en underbar fredag och en härlig helg!

Marina sa...

Hoppas att dagen blev lika bra som den började!

Marina sa...

Hoppas dagen blev fortsatt bra :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Grattis till vinsten. Hoppas du lyckas snoka rätt på lite värktabletter alt. att huvudvärken går över. Ha en fin fredag.

my sa...

Härligt att läsa! Vilken energi du har trots huvudvärk!! :)

Hoppas du hittar tabletter och att dagen bara blir bättre och bättre.

Kramar

Joanna Björkqvist sa...

Det låter som en härlig fredag - skönt att du kan se det positivt trots huvudvärken!

Jag har kikat in på din blogg ibland när jag sett att du kommenterat gemensamma bloggvänner och idag slog det mig att det är ju DU som borde ha min header! Jag har ju en chokladask som header! ;)

Hoppas huvudet är bättre nu! Ha en härlig fredag!

Martina sa...

Kanske tur att du har lite tungt huvud idag...Du verkar så glad så du kanske skulle lyfta från marken annars ;-)

Monica sa...

Löpmaskin med fläkt, kan se allt framför mig, vilket häftigt gym du har där:-) och önskar er alla en solig hösthelg, så skönt med värmen som är.

min tekopp sa...

Stort Grattis till vinsterna, så roligt! Så härligt när det glada humöret smäller på sådär, det är bara till att tacka och ta emot och flyta med. Ha en underbar helg nu!

Kram

Katarina sa...

Grattis, du har verkligen tur,, Eller så är du flitig på att ta chansen, för den finns ju bara där om man tar den.. Du har lite roliga saker att gottas åt nu.

Ha en bra dag! Kram

Johanna sa...

Tjoho, fick sån himla fredagsfeeling nu :)

Duktiga Tjejen sa...

Men hur mycket kan man vinna egentligen? Haha! Du vinner ju jäämt. Lyllo. Underbar lista. Kram på dig!

Mariah sa...

Hurra för fredag och för toppenhumör :)

ZtorZillen sa...

Grattis till vinsterna! Å yes! Det är fredag!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Alltid lika härligt med fredag! =)
Förstår att du är glad!

Emma sa...

Glad fredag och trevlig helg! Vad är lite huvudvärk mot en kärleksfull familj, lediga dagar och en massa vinster! (vad du vinner grejer!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...