onsdag 14 september 2011

Iakttagelser i bilen

Jag åker ju ganska mycket bil. Varje vecka blir det cirka 40 mil jag åker, minst. Inte lika långt som många andra, men ändå en respektabel siffra tycker jag. Man ser en hel del när man åker, trots att det är i princip samma sträcka man kör dagligen. Något som har slagit mig de sista veckorna är alla dessa karlar. De som kissar vid vägkanten. What is up with that egentligen? De står också gärna nära vägkanten och slår en drill, till synes helt oberörda det faktum att alla som åker förbi vet exakt vad de gör. Det är karlar i kostym, arbetskläder, shorts, ja, alla sorter, som står där vi vägkanten. Givetvis får jag massa tankar i skallen, som vanligt. Är det medicinskt? Det finns ju vissa åkommor som gör att man måste kissa abnormt mycket. Men så många män på samma sträcka? Män kanske ha svårt att komma ihåg att gå på toaletten INNAN de åker iväg? Eller så struntar de i det eftersom de vet att de kan stanna var som helst och kissa. De är bekväma. Visserligen ser man mycket sällan karlar vid vägkanten när det är 20 minusgrader, det ska jag erkänna. Kanske är det då tanken på att stå där och lukta på blommorna under korkeken samtidigt som man passar på att kissa som lockar eftersom det verkar vara ett säsongsbetonat fenomen. Det är ju ett faktum att kvinnor har en mindre kissblåsa än män, men dock har vi inget bekvämt sätt att kissa ute på och därmed måste vi planera kissbesöken lite annorlunda.
Eller ska man vara så krass att man kan säga att det är en kvarleva från naturen? Att männen pissar in sina revir? Ja, givetvis utan att tänka på det. Jag har svårt att tro att en man skulle dra fram tanken (och snorren) att "nu ska jag minsann pinka in mitt revir för det finns andra män i närheten". Eller varför inte? 
Förmodligen är detta ett mysterium vi inte kommer att få klarhet i. Fast det skulle inte förvåna mig om det faktiskt finns forskning kring detta. Det verkar ju finnas forskning om det mesta och för det mesta.

ps. Routern kom igår och I am back! Nu kan jag sitta i garderoben och surfa om jag vill. Vilken frihet!

15 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Haha! Jag tror helt enkelt att fler män kissar för att de är mindre generade än vad de flesta kvinnor är. Det är dessutom betydligt enklare och de slipper visa hela rumpan när de kissar. ;-)
Fast själv skulle jag inte bry mig det mista OM jag vore superkissnödig och var tvungen att stanna vid vägkanten för att kissa. Dock skulle jag nog gå några steg från vägen... :-) Men nöden har ingen lag heter det väl?? ;-)
Härligt med routern också!
Kram!!

Stef sa...

Hmm så intressant! Jag ser faktiskt inte så många som står och pinkar längs vägen här men visst varje gång jag har sett någon så har det ju varit en man. Lustigt, dom kanske inte bryr sig om att man ser, själv så skulle jag ju aldrig göra det.....jag hade knipit som attans!kramar

Karin - FitnessochHälsa sa...

Usch för män som kissar vid vägkanten! Jag har inte sett några trots att jag kör mycket bil. Är jag glad för! =)

Marina sa...

Tja, det kan man ju fundera över...det kanske är så att de som ställer sig efter vägkanten har ett gäng tonårsdöttrar hemma och inte kommer åt toaletten...eller så är det helt enkelt så att alla har sitt revir!

Villa Frejas bokblogg sa...

Men är det verkligen så, att kvinnor har mindre kissblåsa än män? Jag kissar nästan aldrig, bara när jag druckit abnorma mängder te eller kaffe ;) Och om jag inte hittar en fräsch toalett eller skulle behöva kissa i naturen - ja då kan jag hålla mig en hel dag om det vill sig tills jag får kissa i min egen toalett ;) Toalettfobi som jag har!

Duktiga Tjejen sa...

Haha, VAR bor du?! Får väl ändå medge att det är rätt miljövänligt att slå en drill längs vägkanten och strunta i både papper och spolning ;)

Ps. Jag åker kommunalt till och från jobbet så du slår verkligen våra mil med enorma hästlängder!

Johanna sa...

Haha stannar folk verkligen längs vägarna och kissar? Sjukt roligt.

Emma sa...

Hahaha! Du är rolig du. Skönt att börja dagen med ett leende. Och det är sant, män har enklare att kissa "offentligt", är väl därför... Men hur kommer det sig att fler mÄn än kvinnor tycker det Är OK att harkla sig och äckelspotta mitt på gatan? Gärna i närheten av gravida Äckelkänsliga individer som jag själv. Är DET fysiologiskt? (något jag varit med om ett par-tre grr bara de senaste dagarna.)

Män har nog i högre grad aän kvinnor, generellt, fått lära sig att inte be om ursäkt för sin exitens, på gott och ont...

Amy sa...

Jag tror att det är bekvämligheten och det faktum att det vet att de kan kissa praktiskt taget var de vill. Lite avis är jag faktiskt. ;-)
Fast jag har faktiskt sett ett antal nakna kvinnorumpor precis vid vägkanten också. :P

Monica sa...

Måste vara dålig planering:-) och sen vill de lufta sig kanske och tror att alla i omgivningen tycker det ser trevligt ut;-)

ZtorZillen sa...

Hahaha! Vilket underbart inlägg..men det stämmer faktiskt, pendlade också innan...och la faktiskt märke till samma saker!

Freedomtravel sa...

Haha! Jag brukar också se dem ibland. Särskilt i bilköer (och då står ju dessutom alla andra bilar still bredvid). Då brukar jag alltid tänka att vilken tur att vi har toalett i bilen :)

Anneli Stålberg sa...

Det är onekligen skumt det där :)

Emmas Bokhylla sa...

Ja, jag vet, de finns overallt (aven har) och jag tror att de handlar om att de (alltsa, de kissande mannen) ar sa vana vid att det ar accepterat att de kissar bade har och dar, sa de behover inte ens planera sina toalettbesok, bara man har en lamplig gran sa ar problemet lost...haha!

Jojjo sa...

Haha jag ÄLSKAR verkligen att få följa med i dina tankebanor! Jag har aldrig tänkt på varför, men kanske det är bara för att de kan? Jag satt en gång mellan två bildörrar och kissade på en mötesplats bara för att det var panik och hur lång som helst kvar till civilisationen. Med mina kollegor som satt kvar i bilen och fnissade. Hade det varit en karl som gått ut hade de säkerligen inte fnissat, det känner på något vis mer naturligt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...