söndag 29 november 2009

Det här med advent

Varje år är det samma visa. Man har glömt vart man lagt allt. Det där braiga stället som var så bra förra året var kanske inte så himla bra för nu hittar man det inte igen. Varför lär man sig aldrig att lägga saker tillsammans på samma ställe?
Jag putsade och fejade och fixade. Lite juligt blev det.
Sen körde vi en romantisk middag med italienskt tema.
Bruschetta till förrätt
Lasagne till varmrätt
Pannacotta till efterrätt
Martini att dricka.

Det blev liiite många martini. Det märks att jag aldrig dricker för jag blev så gott som plakat. Jag ska aldrig mer dricka (det där har jag aaaldrig sagt förut).



Vår fina ängel som vi köpte i NY förra året som spelar Silent Night och har en roterande krubba i klänningen. Hight tech, jag vet!



På det fjärde smäller det!



Dukat bord inför middagen. Mums var det!



Blivande bruschetta.



Pannacotta. Sedan lade jag lite passionsfrukt ovanpå och det blev himla smaskigt.



Bullar som jag förberedde i förväg som värsta TV-kocken! In i ugnen i morse och mums vad det var gott!



Ryssen och italienaren samsas på bordet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...