tisdag 3 november 2009

Måste ju bara berätta, apropå pinsamheter...

...för ett antal år sedan skulle jag börja träna och bestämde mig för Bodypump. För er noviser som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är ett stentufft program när man kör sex dagar i veckan från 06.00-08-00 med 1 mil löpning och sedan en timmes skrotlyftning.
Naeeee, skämt! Skulle jag? En mil? Sex dagar i veckan? Shit!

Bodypump är viktlyftning i grupp med instruktör och bra musik. Jättekul. I alla fall. Jag och min vän gick för första gången. Det första vi stöter på är pigga biffiga 60-åriga tanter. Redan då anade jag oråd. Intruktören instruerade oss (hon var väl värd sin titel) att ta en step-upbräda, en stång och vikter. Vi letade reda på det vi behövde och tog varsin plats. Jag inser då ganska snart att stången i sig är FÖR tung för mig. Vem behöver vikter på denna blyklump? Jag tittar mig omkring, min vän ser livrädd ut för hon har insett samma sak. Då får vi syn på de 60åriga tanterna...de lastar vikt, på vikt, på vikt på skivstången...jag svettas nervöst, men skulle jag kört med vikter på stången skulle jag dött. Det slutade med att vi körde med endast stången och tanterna körde på med sitt. Jag lovade mig själv då att själv bli en sån tant i framtiden. Sedan glömde jag bort löftet...nu är jag tillbaka. Jag har fortfarande en 40 år kvar att uppnå mitt mål. Med tanke på den här takten så är det en tid som behövs... :)

2 kommentarer:

Ida sa...

Haha, jag vet, det är inte klokt vad pigga 60 åringar kan vara. Kan tänka mig att det var jobbigt ;)

Själv upplever jag samma sak på yoga som jag tränar nu. Känns lite jobbigt när både gubbar och gummor runt 60 gör samma övnignar dubbelvikta och jag får kramp....

Trillingnöten sa...

Men, jag fattar inte hur vig man kan vara när man är gammal! Men vips så är man väl där...och då kanske inte det var så fruktansvärt att vara 60 år iaf. Man kan ju hoppas iaf :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...