torsdag 26 november 2009

Fredag!

För mig är det fredag. Imorgon är min skola stängd! Ibland är det skönt att jobba i en skola med andra kulturer. Då firar man så många olika saker - och då får man ibland en extra ledig dag (händer kanske en gång per termin, men man får vara glad för det lilla!). Yippeeee yay.

Imorse bidde det ingen yoga...fy på mig. Jag kände ett extra stort behov av att sova lite mer så då var jag flexibel mot mig själv. Jag sprang ju igår kväll liksom. Vad mer kan man begära.

Efter min träning gjorde jag mango lassi. Ni som varit på indisk restaurang vet vad det är. En slags yoghurtdryck med mango. Himla gott! Receptet är enkelt:

2 dl mango (gärna mer)
ca 4 dl naturell yoghurt (eller vaniljyoghurt om man vill ha det sötare)
Lite kardemumma brukar jag ha i
och en liiiiten gnutta kanel
Vissa har i lite isbitar också. Inte jag.
Min man gillar att ha i en del socker. Är man lite anti surt så kan man med fördel använda socker eller annat sött.

Mixa i mixer och servera kallt. Mums!

Vi drack lassin och tittade på mitt nya favoritprogram "Glee". Asså, seriöst bra program. Man skrattar sig fördärvad :) Passa på att titta ikväll!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...