måndag 23 november 2009

Hälsovecka - min nya uppfinning

Ja, igår kväll bestämde jag mig för att denna veckan ska vara min egovecka, min hälsovecka där under och mirakel ska ske. Jag är ju alltid så himla trött och nu ska jag göra slag i saken och bli piggare.
Hittills idag:
- 20 minuter yoga på morgonen med Blossom Tainton. Tända ljus och lugn och ro. Visst är det schysst att hon gör hembesök klockan 06.00 ? ;p
- Frukost: en fibermacka med två skivor ost och paprika samt en kiwi och ett glas vatten (kaffe går bort denna veckan)
- Snart- en kopp grönt te för antioxidanternas effekt

Yoga kändes faktiskt jätteskönt på morgonen. Jag känner mig lite piggare än normalt och jag gäspar inte som jag brukar. Vi får se hur länge effekten håller i.
Dessutom ska jag faktiskt ge mig på att dricka 8 glas vatten om dagen. Jag som knappt får i mig 2 om dagen. Jag lär uppsöka toalett ett antal gånger under dagen...if you vet what I menar.

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å jag har funderat mycket på det där med yoga. Det verkar så himla skönt. Både träning OCH svslappning på SAMMA GÅNG! Kanske borde jag testa....?!
Lycka till med din hälsovecka!!!

Trillingnöten sa...

Ja, pröva med yogan. Nu har jag ju bara gjort det en morgon ;p men det verkar lovande. Rapporter kommer!! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...