söndag 8 november 2009

Julen är här...och lyser frid på jorden



Julnörd som jag är har jag redan börjat planera julstäd och julbak. Lillsyrran har initierat en julbaksdag detta året i ett desperat försök att samla vår enorma familj samtidigt under samma tak. Än så länge verkar planerna gå i lås.
I år ska jag försöka åstadkomma detta i matväg:

kokosfluffar (eget påhittat namn, recept kommer sen)
Saffransbullar
Pepparkakor from scratch (alltså inte köpedeg utan hemmagjord. Nivån är satt hög detta år)
Havrekex
Marsipangodis (det svåraste av allt. Smälta choklad och doppa marsipan!)
Ischoklad
Saffransbiscotti (fancy ord för saffransskorpor. Låter lite godare och lyxigare)

Oj då, det blev visst mest (läs bara) sötsaker...Hmmm...måste fila på menyn lite innan den blir officiell....

3 kommentarer:

malin sa...

åhå så du är berest med andra ord! Vad gjorde du i New York? Vilket fint namn hon har. Nja.. jag har funderat och funderat för det blir mest troligt en tjej.. men jag tycker det är jätte svårt med namn, jag skulle vilja ha nått jätte annorlunda men ändå inte så annorlunda så ingen kan uttala det. . Lova, Amelia och charlie var dem namnen jag hade tänkt mig från början men inget av dem klickar så får fundera vidare.. du har inget namnförslag?=)

Väntar på dina recept så jag får baka lite!=)

malin sa...

och.. jo det är beräknat till den 17:onde december! =)

Ida sa...

Åh vad gott det låter. Här brukar vi också köra på egen pepparkakedeg, burkar för det mesta bli väldigt lyckat =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...