söndag 22 november 2009

Här kommer lite bilder från söndagens eskapader



Min dotter är ett fashion freak. Det har hon inte fått från mig.



Det här ska jag laga på nyårsafton. Jag har botaniserat lite i min klipp-och-klistra-receptbok igen...och fann denna underbara skapelse. Fast den ska ju ligga åt rätt håll då, när jag gör den alltså. Jag vet ju inte hur de på tidningen jag fann den i fotar sina mästerverk egentligen ;p



Och så här ser min berömda receptbok ut. Jag fick den av syrran C när jag for till New York för 4 år sen. Hon hoppades att jag skulle samla på mig en massa smarriga amerikanska recept. Tji fick hon! Fast hon kunde ju inte veta att jag skulle hamna i en vegetarisk familj vars mat bestod till 90% av ris och bönor, linser och ris och pasta med köpt pastasås. Visserligen var det ganska gott de första 10 gångerna...vi hade en mexikansk hushållerska som var ett kulinariskt geni (med kött tyvärr), så mumsigt var det. Men efter TVÅ ÅR av samma sak, dag ut och dag in...Jag drömde om McDonalds (jag som inte ens är så himla förtjust i Donken annars), om stora stekar och kycklinggryta. Speciellt efter jag blev gravid. Men då kom jag hem till ris och bönor, ris och bönor, hurra! Linser och bönor, linser och bönor, pasta, linser, linser, bönor...ni fattar!

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Alltså måste säga att din dotters pyjamas faktiskt går riktigt najs med skorna. Det blir nog något där ska du se.

Förlåt för att jag inte svarat, det har tagit hela helgen och få mina kläder i lådor. Höll på att deppa ihop i mitten och ge upp helt, det såg förjävligt ut här inne! Fick slänga ut hälften också för det fick helt enkelt inte plats!

Men man kan köpa pizza här. Pizza Hut och liknande finns ju om man vill ha PanPizza och sen finns italiensk pizza. Men som du säger är det annorlunda, det är ju mest toppingen som skiljer, japaner har ju majonäs på allt, det är ju apäckligt. Jag tyckte mest i början att det var storleken på pizzorna som var skrattretande, täcker inte ens en vanlig tallrik, så små är dom. Men det är ju bättre än att man klämmer i sig en hel svensk pizza, haha. Dom har också marshmellows och choklad sås på pizzor plus fruktcoctail. Det tog ett tag men nu tycker jag det är supergott!

Men svenska kebab pizza är ju oslagbart! Men ska inte USA vara kungen av pizza?

Saltistjejen sa...

Hahahaha! Underbar bild på dotterns modeshow! :-)
Ang detta med vegetariskt. jag är superdålig på vegetariska rätter. kanke kan du dela med dig av några bra recept???
Men jag föstår att du saknade kött. Jag ÄLSKAR kött och skulle inte kunna bli vegetarian om jag inte var nödd o tvungen.
KRAM!

Ida sa...

Härlig tjej du har =)
Och vad duktig du är, jag drömmer om att få sitta med mina recept.. bra jobbat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...