torsdag 26 november 2009

Thanksgiving

Thanksgiving firas ju just nu i USA. För tre år sedan firade jag tillsammans med min dotters ena gudmor S. Vi käkade på en restaurang. Först valde vi en fin restaurang och gick in och satte oss. Vi kollade på vad det fanns att välja och, visst det var fin mat, men man kunde bara välja trerätters för ungefär 70-80 dollar! Herregud! Vi hade ju redan satt oss och visste inte hur vi skulle klara oss ur situationen.
Då kom vi på att jag skulle låtsas få ett akut samtal! Jag låtsas att det ringer, pratar lite på låtsas och vi skyndar därifrån som om det gällde liv eller död ;p

Istället hittade vi en söt italiens restaurang. Vi satte oss och då hör jag svenska vid bordet bredvid! Ett annat par vid ett bord i närheten lutar sig över till dem och det visar sig att de också var från Sverige! Då var ju jag liksom tvungen att meddela min närvaro. Det är väl typiskt. Alla amerikaner firade med sina familjer och vi utlänningar fick nöja oss med restaurangmat.

Efteråt gick vi som sagt på bio och vi hade lite tråkigt. Resultatet av tråokigheten ser ni under. Det är jag som är till höger. Mitt normala tillstånd bör tilläggas. Helt och hållet.

1 kommentar:

Ida sa...

Härligt, jag hade också fått ett mycket viktigt telefonsamtal =)

Men du.. du är ju riktigt snygg ju =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...