söndag 1 november 2009

Träningsmål 2010

Nu tränar jag mest för att hålla mig i form (eller komma i form rättare sagt) och för att jag mår så mycket bättre när jag rör på mig. MEN nästa år, 2010, ska jag faktiskt delta i några lopp. Har ni tips på lopp runt Stockholm- Uppsala-Västerås-Eskilstuna, let me know. Jag ska springa vårruset i Västerås i maj och tjejmilen i Stockholm i augusti. Men jag vill gärna köra ett eller två till...

Det ska bli spännande. Nåt att se fram emot. När vi sedan flyttar till New York kanske man ska satsa på New York Marathon? NOT! Gud, jag skulle säkert få en hjärtattack när jag kommit en tredjedel av sträckan. En mil är lite lagom. 4 mil, nae.

För att träna upp min förmåga att springa 1 mi, vilket jag endast gjort en gång i mitt liv, har jag en plan. Vanligtvis springer jag 5 km 3 dagar i veckan. I oktober sprang jag 6 km en dag och de andra två dagarna sprang jag 5 km som vanligt. I november och december ska jag springa 7 km en dag i veckan och sedan januari/februari ska jag springa 8 km osv. Vi får se hur det går. För att orka springa så långt måste man ha perfekta förhållanden. Inte vara för trött, ätit ordentligt, druckit tillräckligt, bekväma kläder, bra med konditionering...jag är en sån människa som inte pallar obekväma saker...är det nåt med en strumpa som inte fungerar så sabbar det hela träningen. Jobbigt, men nåt jag lärt mig leva med :)

Jag uppdaterar!

2 kommentarer:

Mina jag och du sa...

:( Ska ni flytta till New York?? :(

Mina jag och du sa...

NEJ :( Gud så tråkigt... Även om det är långt kvar så vill jag inte förlora dig :( Men jag förstår era tankar... För din man så är det lättare med USA... Kram!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...