söndag 15 november 2009

Söndagsstäd

Söndagar är olidligt tråkiga. Därför brukar det vara vår städdag och idag har jag också påbörjat julstädningen. Jag har organiserat mina receptböcker. En fick jag i arv nyligen. Från 1931! "Prinsessornas kokbok"-den ska jag ta fram när kungen kommer på besök nästa gång.



Sen har jag min egen lilla bok där jag klistrar in recept som jag hittar i olika tidningar. Jao, jag har kanske testat en 10 recept av ca 100 än så länge. Men hoppet finns där. Jag ska testa vartenda ett :) Konstigt nog är det nästan bara sötsaker...eh, vem klistrade in dem?



Min dotter blev lite nyfiken när jag tog kort på saker och började skratta högt och le stort. Hon ville att jag skulle ta kort på henne, så självklart fick hon komma med på bild!

2 kommentarer:

Daniel sa...

Säkert bra recept bland dina hittegods! Borde absolut kolla igenom dem, e ju så huslig! ;)

Ida sa...

Vad då, har du??
Så himla duktigt då!
Hemmmmm...
Vad då, jag, avundsjuk.
Inte alls.
Not.
Nepp, inte ens lite.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...